Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

29-10-2019 10:34

Δημοσίευση εβδομαδιαίων κοινοποιήσεων της ΕΕ για μη ασφαλή προϊόντα που γνωστοποιούνται στο σύστημα Gras-Rapex

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ως αρμόδια αρχή στην Κύπρο για τη λειτουργία και διαχείριση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα που δεν είναι τρόφιμα, πληροφορεί τους καταναλωτές ότι την εβδομάδα  από τις 21/10/2019 μέχρι τις 27/10/2019 (GRAS-RAPEX – Δελτίο 43) έχουν κοινοποιηθεί στο Σύστημα 52 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά τους. Τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα GRAS-RAPEX.

Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τα επικίνδυνα προϊόντα στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας στη διεύθυνση www.consumer.gov.cy.

Τα 52 προϊόντα κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου της αγοράς ως ακολούθως:

  • Εικοσιένα στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.
  • Δεκατέσσερα στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών.
  • Έντεκα στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών.
  • Δύο στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας.
  • Ένα στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών.
  • Τρία στο Τμήμα Περιβάλλοντος.

Τα προϊόντα που αφορούν την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι περιγράφονται στον πίνακα εδώ.

Συστάσεις – Προειδοποιήσεις

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως τη διάθεσή τους και να ειδοποιήσουν  την Υπηρεσία. Καλεί, επίσης, τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή από το κατάστημα από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να την ενημερώσουν σχετικά.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον περί Ορισμένων Πτυχών της Πώλησης Καταναλωτικών Αγαθών και των Συναφών Εγγυήσεων Νόμο, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο δύο ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.

Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).

Επικοινωνία

Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της (www.consumer.gov.cy) ή στα τηλέφωνα:

  • Γραμμή Καταναλωτή 1429
  • Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας 22200930 και 22200925
  • Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού 25819150
  • Επαρχιακό Γραφείο Πάφου 26804613
  • Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας/Αμμοχώστου 24816160.

(ΕΚ/ΕΙ)