Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

14-09-2020 14:24

Ο Υπουργός Παιδείας επισκέφθηκε σχολεία της Λευκωσίας με την ευκαιρία της έναρξης της σχολικής χρονιάς 2020-2021

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου επισκέφθηκε σήμερα το Γ΄ Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο Μακεδονίτισσας και το Γυμνάσιο Σταυρού.

Μετά το πέρας της επίσκεψής του στο Γ’ Δημοτικό Σχολείο Μακεδονίτισσας, ο Υπουργός Παιδείας προέβη σε δηλώσεις στους δημοσιογράφους.

Στις δηλώσεις του, ο κ. Προδρόμου ανέφερε: «Ξεκίνησε σήμερα αισίως το σχολικό έτος 2020-21. Περισσότερα από 107.000 παιδιά σε όλες τις βαθμίδες έχουν παρουσιαστεί σε 735 σχολεία. Περισσότεροι από 13 χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι από την πρώτη στιγμή στη θέση τους και έχουν υποδεχθεί τα παιδιά. Το κουδούνι κτύπησε κανονικά σε όλα τα σχολεία το πρωί, εκτός από την Α’ Δημοτικού που είχε ληφθεί μέριμνα να παρουσιαστούν τα παιδιά λίγο αργότερα, για να μπορούν να τα συνοδεύσουν την πρώτη μέρα οι γονείς.

Περισσότερα από 7000, 7582 παιδιά της Α’ Δημοτικού που τα έφεραν οι γονείς τους σήμερα για πρώτη φορά, μας δίνουν το στίγμα της υποχρέωσης που έχουμε απέναντι στην κοινωνία και τη νέα γενιά». Φέτος, επισήμανε ο Υπουργός Παιδείας, υποχρέωση του σχολείου, εκτός από το να παρέχουμε ποιοτική εκπαίδευση είναι και το έργο της υγειονομικής ασφάλειας.

«Έχουμε καταφέρει, με τα σωστά μέτρα, τη διαχείριση της Κυβέρνησης και τη σωστή στάση των πολιτών, να αντιμετωπίσουμε αρκετά καλά την επιδημία και δώσαμε τη δυνατότητα, εδώ στην Κύπρο, να φοιτούν τα παιδιά μας στα σχολεία με φυσική παρουσία». Τόνισε, παράλληλα, ότι «αυτό προτιμούμε, διότι τίποτα δεν υποκαθιστά τη φοίτηση με φυσική παρουσία» και  πρόσθεσε ότι θέλουμε να μπορούν τα παιδιά, σε συνθήκες υγειονομικής ασφάλειας, να επωφεληθούν από τη διδασκαλία, από τη ζωή του σχολείου και από το πολύ καλό εκπαιδευτικό προσωπικό που ξέρουμε ότι έχουμε.

Στελεχώνουν τα σχολεία μας περισσότεροι από 13.000 εκπαιδευτικοί, σημείωσε στη συνέχεια ο Υπουργός Παιδείας, και αυτό σημαίνει ότι αναλογεί περίπου ένας εκπαιδευτικός για κάθε οκτώ παιδιά.

Η πολιτεία, επισήμανε ο Υπουργός Παιδείας, «κάνει μια μεγάλη, αλλά ωφέλιμη και επιθυμητή, προσπάθεια στην εκπαίδευση με τη συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών μας εταίρων και των εκπαιδευτικών που είναι η ψυχή του σχολείου, των διευθύνσεων -τις οποίες διευθύνσεις θέλω να ευχαριστήσω, γιατί εδώ και μέρες καταβάλλουν πολύ φιλότιμες προσπάθειες- των γονιών και του Υπουργείου». Με αυτή τη συνεργασία, ανέφερε καταληκτικά ο Υπουργός Παιδείας, και αφουγκραζόμενοι και τα μηνύματα που μας στέλνουν τα παιδιά, είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε, όπως και την προηγούμενη σχολική χρονιά, να λειτουργήσουν κανονικά  τα σχολεία και να μπορέσουν να επιδοθούν με επιτυχία στους στόχους της μάθησης.

Σε ερώτηση αναφορικά με τον συνωστισμό έξω από τα σχολεία μετά και την οδηγία ότι στις 7.30 ανοίγουν οι πύλες, ο κ. Προδρόμου ανέφερε: «Μια βασική οδηγία του υγειονομικού πρωτοκόλλου από τον Μάιο είναι ότι θα πρέπει τα παιδιά να προσέρχονται στο σχολείο και να πηγαίνουν απευθείας στις τάξεις τους. Αυτό όμως δημιουργεί ένα ζήτημα για τους γονείς που πρέπει να φέρνουν νωρίτερα τα παιδία τους στο σχολείο εξαιτίας άλλων υποχρεώσεών τους. Θα πρέπει να δούμε αν μπορούμε να βρούμε κάποιες διαφορετικές λύσεις. Είναι όμως και θέμα μέτρων προστασίας και πρέπει να το εξετάσουμε.

Ερωτηθείς αναφορικά με το αίτημα των εκπαιδευτικών για αφαίρεση της μάσκας κατά τη διάρκεια του μαθήματος, νοούμενου ότι τηρείται η απόσταση των δυο μέτρων, ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι υπάρχει Διάταγμα, το οποίο ισχύει για όλους τους εργαζομένους, το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς. Επομένως, σημείωσε, θα πρέπει να εφαρμόσουμε το Διάταγμα. Δεν τίθεται θέμα να αποφασίσουμε διαφορετικά όσον αφορά μια υποχρέωση που καθορίζεται με Διάταγμα, δηλαδή Νόμο. Εκεί όπου για εκπαιδευτικούς σκοπούς πρέπει να γίνει κάτι διαφορετικό, αυτό έχει διευκρινιστεί.

Παράλληλα, πρόσθεσε ότι: «Έχει γίνει ειδική συνάντηση και με τη δρα Ζωή Δωροθέα Πανά, εκ των μελών της Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής του Υπουργείου Υγείας, η οποία έχει εξηγήσει στους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών σε ποιες περιπτώσεις και κάτω από ποιες προϋποθέσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί ασπίδα προσώπου.  Γνωρίζουμε τις δυσκολίες με τη χρήση της μάσκας, και για τους εκπαιδευτικούς και για τα παιδιά στη Μέση Εκπαίδευση. Είναι όμως ένα μέτρο που πρέπει να εφαρμόσουμε σύμφωνα με τις συμβουλές που μας δίνουν για την ατομική και συλλογική προστασία της υγείας».

ΙΠ