Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

19-11-2020 16:46

Ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών σε σχέση με τη Διαχείριση Μη Εξυπηρετούμενων Χορηγιών

Η σημαντικότερη εξέλιξη στον τραπεζικό τομέα τα τελευταία χρόνια είναι η αισθητή μείωση του ποσοστού των μη εξυπηρετούμενων χορηγήσεων (ΜΕΧ). Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από την Κεντρική Τράπεζα Κύπρου (ΚΤΚ), το ύψος των μη εξυπηρετούμενων χορηγήσεων μειώθηκε στα  €6.703 εκατ. ενώ ο δείκτης μη εξυπηρετούμενων χορηγήσεων προς το σύνολο των χορηγήσεων μειώθηκε από 27,7% στο τέλος Μαρτίου 2020, στο 22,3% στο τέλος Ιουνίου 2020. Ο δείκτης κάλυψης ανήλθε στο 52,7% στο τέλος Ιουνίου 2020 σε σύγκριση με 55,0% στο τέλος Μαρτίου 2020.

Σημειώνεται ότι, κατά την περίοδο 31.12.2014 - 30.06.2020 σημειώθηκε συνολική πτώση στις μη εξυπηρετούμενες χορηγήσεις ύψους €20,6 δισ. ή 75,5%.

H καθοδική πορεία των μη εξυπηρετούμενων χορηγήσεων οφείλεται κυρίως σε πώληση/μεταφορά δανειακών χαρτοφυλακίων σε εταιρείες εξαγοράς πιστώσεων (credit acquiring companies), σε δάνεια που έχουν επιτυχώς αναδιαρθρωθεί και επανενταχθεί στην κατηγορία των εξυπηρετούμενων χορηγήσεων, καθώς και σε αποπληρωμές δανείων, συμπεριλαμβανομένων των συμφωνιών ανταλλαγής χρέους με στοιχεία ενεργητικού (ακίνητη περιουσία).

Το επίπεδο των μη εξυπηρετούμενων χορηγήσεων (ΜΕΧ) στο σύνολο των δανείων στο 22,3% εξακολουθεί να είναι αρκετά ψηλό σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, παρά την πρόοδο που επιτελέστηκε, και παραμένει μαζί με τον υπερδανεισμό των νοικοκυριών και των μη χρηματοοικονομικών επιχειρήσεων οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τραπεζικός τομέας, επηρεάζοντας την κεφαλαιοποίηση και την κερδοφορία του αλλά και τις προοπτικές της οικονομίας ευρύτερα. Επομένως, οι εξελίξεις στις ΜΕΧ παραμένουν στο επίκεντρο της οικονομικής πολιτικής.

Τονίζεται η τεράστια σημασία ύπαρξης ενός σταθερού νομικού πλαισίου, το οποίο θα διέπει τους εξωδικαστικούς φυσικούς και ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς παράλληλα με την ύπαρξη ενός αποτελεσματικού πλαισίου αφερεγγυότητας, έτσι ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των ΜΕΧ.

------------------------- 

ΕI