Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

27-02-2021 14:21

Το Υπουργείο Εσωτερικών για το θέμα της μίσθωσης κρατικής γης στην διαχειρίστρια Εταιρεία της Μαρίνας Αγίας Νάπας

Αναφορικά με τα όσα ο Γενικός Ελεγκτής της Δημοκρατίας αναφέρει στην έκθεση του για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την εκμίσθωση κρατικής γης στον Δήμο Αγίας Νάπας, στην ιδιωτική Εταιρεία, με αρ. αίτησης ΑΔΧ 40/2017, το Υπουργείο Εσωτερικών κατηγορηματικά διαβεβαιώνει ότι οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν ήταν σύμφωνες με την υφιστάμενη Νομοθεσία.  

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία η διάθεση κρατικής γης διέπεται από το άρθρο 18 του Κεφαλαίου 224, (Νόμος Περί διακατοχής εγγραφής και εκτίμησης ακίνητης ιδιοκτησίας) και τον Κανονισμό 8 (1) και (2) που προνοούν με σαφήνεια τη διάθεση κρατικής γης για τουριστικούς σκοπούς, δίνοντας την εξουσία στο Υπουργικό Συμβούλιο να αποφασίζει σχετικά.

Το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε σύμφωνα με τις εισηγήσεις όλων των αρμοδίων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης και της Νομικής Υπηρεσίας η οποία και ενέκρινε το περιεχόμενο της σύμβασης μίσθωσης.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση η αιτήτρια Εταιρεία, η οποία είναι και η διαχειρίστρια της Μαρίνας της Αγίας Νάπας, αιτήθηκε την μίσθωση του τεμαχίου με αρ. 483 έκτασης 3,093 τ.μ. το οποίο εισέρχεται σαν σφήνα στο χώρο υλοποίησης του έργου, με σκοπό την αξιοποίηση του για τη δημιουργία μιας πολεοδομικά και αρχιτεκτονικά άρτιας και ενιαίας ανάπτυξης στην περιοχή με απρόσκοπτη και αδιάκοπη πρόσβαση στην παραλία, πρόνοιες που προνοούνται στους σχετικούς Κανονισμούς.

Το υπό αναφορά τεμάχιο δεν θα μπορούσε να περιληφθεί στην αρχική διαδικασία μίσθωσης/αδειοδότησης της ανάπτυξης της Μαρίνας αφού ήταν δεσμευμένο με άλλη μίσθωση η οποία τερματίστηκε μεταγενέστερα.

Η δε αναφορά του Γενικού Ελεγκτή ότι «αποτελεί μη αποδεκτή πρακτική ένας ιδιώτης να εντοπίζει κρατική γη και χωρίς να τηρείται οποιαδήποτε ανταγωνιστική διαδικασία να αποτείνεται στο Υπουργικό Συμβούλιο και να εξασφαλίζει την εκμίσθωση της» συγκρούεται με τις ξεκάθαρες πρόνοιες του Κανονισμού 8 εδάφια (1) και (2) τα οποία δίνουν τη σχετική εξουσία στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Ως εκ τούτου, αντί ο Γενικός Ελεγκτής να ερμηνεύει κατά το δοκούν τις πρόνοιες των σχετικών Κανονισμών και να αφήνει υπονοούμενα για πιθανή εμπλοκή του Προέδρου της Δημοκρατίας στην όλη διαδικασία, θα ήταν δεοντολογικά ορθότερο, να καταθέσει τη διαφωνία του για το τι οι Κανονισμοί διαλαμβάνουν και να εισηγηθεί την τροποποίηση τους.

 (ΕΙ)