Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

20-05-2019 20:02

Απάντηση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού σε δηλώσεις του Επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ

Ο Επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ επέλεξε σήμερα, ημέρα έναρξης των Παγκύπριων Εξετάσεων, να προβεί σε δηλώσεις για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Λυπούμαστε να παρατηρήσουμε ότι, για άλλη μια φορά, κάποιοι έχουν κάνει την παραπληροφόρηση επιστήμη, εξυπηρετώντας μικροκομματικά συμφέροντα, χωρίς να σκέφτονται την ψυχολογία των χιλιάδων τελειοφοίτων μας και ενσπείροντας ,συγχρόνως, τον πανικό και την αβεβαιότητα.  

Δεν θα χρησιμοποιήσουμε την ίδια γλώσσα και ούτε θα μπούμε σε αντιπαράθεση. Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε, σεβόμενοι τους τελειόφοιτους μαθητές και τις οικογένειές τους, είναι να κρατήσουμε χαμηλούς τόνους και να δώσουμε, για μια ακόμη φορά, την πραγματική εικόνα του έργου που επιτελείται στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (ΥΠΠ).

Κλείνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε εμφατικά ότι ο χώρος της Παιδείας δεν πρέπει να είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης και εξυπηρέτησης οποιωνδήποτε σκοπιμοτήτων.

Με σκοπό τη σωστή ενημέρωση, τη διαφάνεια και την εντιμότητά μας απέναντι σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και την κοινωνία γενικότερα, παραθέτουμε επιγραμματικά μέρος του έργου του ΥΠΠ που επιτελείται στο πλαίσιο της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης:

Πρόταση για Ενιαίο Σχέδιο Αξιολόγησης του Μαθητή/Μαθήτριας. Το Σχέδιο έχει ως πυρήνα του τη διαμορφωτική αξιολόγηση και προωθεί τη δημιουργία ενός, πάνω απ’ όλα, μαθητοκεντρικού σχολείου. Η Πρόταση για το Ενιαίο Σχέδιο, υποβλήθηκε στο Υπουργείο, μαζί με τη συμπληρωματική έκθεση που ετοιμάστηκε από την Επιτροπή Αξιολόγησης και εμπεριέχει τις συγκλίνουσες απόψεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Το ΥΠΠ σύντομα θα καταθέσει την τελική του πρόταση.

Πρόταση για διαμόρφωση του νέου Συστήματος Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών. Η εισαγωγή ενός νέου Συστήματος Αξιολόγησης αποτελεί μια αναγκαιότητα για εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος καθώς το υφιστάμενο σύστημα παραμένει αναλλοίωτο τα τελευταία 40 χρόνια και ,πλέον, δεν συνάδει με τη σύγχρονη παιδαγωγική. Το Υπουργείο, στο παρόν στάδιο, αξιολογεί την πρόταση που του παραδόθηκε από την Επιτροπή Αξιολόγησης για τη διαμόρφωση του νέου αυτού Συστήματος, η οποία θα δοθεί σύντομα στις εκπαιδευτικές οργανώσεις για να προχωρήσει ο διάλογος. 

Μεταρρύθμιση της Ειδικής Εκπαίδευσης. Προχωρούμε στον εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης νομοθεσίας και των κανονισμών που αφορούν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Το ΥΠΠ εξασφάλισε τεχνική βοήθεια από την Υπηρεσία Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (Structural Reform Support Service) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και συνεργάζεται με εμπειρογνώμονες του Ευρωπαϊκού Φορέα για την Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση. Οι εμπειρογνώμονες ήδη ετοίμασαν προσχέδιο νομοθεσίας και σχετικό επεξηγηματικό σημείωμα, ενώ εξασφαλίστηκε από το ΥΠΠ πρόσθετη βοήθεια και οι εμπειρογνώμονες θα συνεχίσουν με τη δεύτερη φάση της προσπάθειας για διαμόρφωση των κανονισμών που είναι απαραίτητοι για την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας. Επιπρόσθετα, για την επίλυση των υφιστάμενων προβλημάτων στην Ειδική Εκπαίδευση ,έχει συσταθεί κοινή επιτροπή με τη συμμετοχή και εκπροσώπων των γονέων, όπως και Μονάδας Ειδικής Εκπαίδευσης στο Υπουργείο για οριζόντιο συντονισμό των εγειρόμενων ζητημάτων. Παραχωρήθηκε, επίσης, ποσό ύψους €500.000 για την αναβάθμιση της υποδομής και του εξοπλισμού των ειδικών μονάδων και με Αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου, μετά από Προτάσεις του ΥΠΠ, δημιουργήθηκαν 132 επιπρόσθετες θέσεις σχολικών βοηθών/συνοδών, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των σχολικών βοηθών/ συνοδών να ανέρχεται σε 992.

Πολιτική για ένταξη των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου. Το ΥΠΠ συνεργάζεται με εμπειρογνώμονες της ΕΕ, με στόχο την αναβάθμιση και βελτίωση των δομών που ήδη εφαρμόζονται, αλλά και του περιεχομένου της εκπαίδευσης μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία στην Κύπρο. Η ομάδα των εμπειρογνωμόνων θα διεξαγάγει μελέτη και θα καταθέσει εισηγήσεις εντός της παρούσας σχολικής χρονιάς. Βασική επιδίωξη του ΥΠΠ είναι, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, να λειτουργήσουν βελτιωμένες δομές, ειδικά στην φάση της υποδοχής των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία. Παράλληλα, αναπτύχθηκε υποστηρικτικό υλικό για εκπαιδευτικούς, με χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά διαθρωτικά ταμεία, ολοκληρώθηκε η εκπόνηση αναλυτικών προγραμμάτων της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας στα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης και αυξήθηκαν οι μεταβατικές τάξεις (από 24 σε 37) για τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία.

Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης (ΔΡΑ.Σ.Ε). Για το πρόγραμμα ΔΡΑ.Σ.Ε, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο σημειώνεται ότι για το 2019 ο προϋπολογισμός του Έργου αυξήθηκε και ανήλθε στα €36 περίπου εκατομμύρια (€35 962 700). Στο πρόγραμμα εντάσσονται 96 σχολεία και με τη νέα σχολική χρονιά ,ο αριθμός των σχολείων θα ανέλθει στα 102 καλύπτοντας το 15,6% του μαθητικού πληθυσμού. Σημειώνεται, επίσης, ότι ο αριθμός των συμβουλευτικών και κλινικών ψυχολόγων που απασχολούνται στο πλαίσιο του προγράμματος αυξήθηκε από 10 που ήταν το Ιανουάριο του 2018, σε 25.

Μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και υγείας στις σχολικές μονάδες. Δόθηκε επιπλέον χορηγία €1 εκατ. για έλεγχο των σχολικών μονάδων κατά την καλοκαιρινή περίοδο, παραχωρήθηκε έκτακτη επιχορήγηση σε αριθμό Σχολικών Εφορειών, συνολικού ποσού ύψους €500.000, για αναβάθμιση των παιχνιδότοπων στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και €10 εκατ. για τοποθέτηση περιφράξεων και θυροτηλεφώνων στις σχολικές μονάδες. Παράλληλα, ενισχύθηκε η ομάδα Άμεσης Παρέμβασης στα Επαρχιακά Γραφεία Παιδείας, αναθεωρήθηκε το πρωτόκολλο διαχείρισης σοβαρού τραυματισμού μαθητή/μαθήτριας και θεσμοθετήθηκε η χρήση της κάρτας επισκέπτη στις σχολικές μονάδες. Επίσης, από τον Σεπτέμβριο 2018 τοποθετήθηκαν συνοδοί στα λεωφορεία που μεταφέρουν μαθητές σε Δημόσια Περιφερειακά Νηπιαγωγεία και Δημόσια Περιφερειακά Δημοτικά Σχολεία και φρουροί ασφαλείας στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, ενώ από τη νέα σχολική χρονιά θα εγκατασταθούν Επιτηρητές Ασφάλειας σε όλα τα Λύκεια, Εξατάξια Σχολεία και Τεχνικές και Επαγγελματικές Σχολές Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Πολιτικές που συνδέονται με την αντιμετώπιση της παραβατικής συμπεριφοράς στο σχολείο. Υλοποιείται η Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη και Διαχείριση της Βίας στο Σχολείο που καλύπτει την περίοδο 2018-2022. Συγκεκριμένα, το 2019 έχει προγραμματιστεί η υλοποίηση 20 δράσεων της Στρατηγικής. Στο ίδιο πλαίσιο, μετά από αίτημα του ΥΠΠ προς το Υπουργείο Οικονομικών, 20 νέες θέσεις Εκπαιδευτικών Ψυχολόγων περιλήφθηκαν στον προϋπολογισμό του ΥΠΠ για το 2019 με στόχο να υποβοηθηθεί το έργο της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας.

Αναβάθμιση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευση και Κατάρτισης. Προωθήθηκε η δημιουργία νέων κλάδων σε Τεχνικές Σχολές, οι οποίοι θα λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο του 2019, όπως π.χ. είναι οι κλάδοι οινοποιίας και τυροκομίας στο Γυμνάσιο-Λύκειο Ομόδους, οι κλάδοι κομμωτικής και ηλεκτρολογίας στην Πόλη Χρυσοχούς, ναυτιλίας στη Α’ Τεχνική Σχολή Λεμεσού. Παράλληλα, το Λύκειο Έμπας μετατράπηκε σε Λύκειο και Τεχνική Σχολή, με τα τμήματα της κομμωτικής, ηλεκτρολογίας, ξενοδοχειακών και βιομηχανικού σχεδιασμού να αρχίζουν τη λειτουργία τους από τον Σεπτέμβριο 2019. Προωθείται, επίσης, η ανέγερση νέας Τεχνικής Σχολής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΤΕΣΕΚ) στη Λάρνακα (Ριζοελιά), όπως και η λειτουργία τριών Εσπερινών ΤΕΣΕΚ από τον Σεπτέμβριο 2019, σε Πάφο, Λάρνακα και ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου. Προωθείται, επίσης, η συνεργασία με ΟΕΒ και ΚΕΒΕ για εντοπισμό των αναγκών στην αγορά εργασίας, με στόχο τη δημιουργία νέων κλάδων σπουδών, όπως και η αναβάθμιση του θεσμού της σύγχρονης μαθητείας.

Βελτίωση της λειτουργίας των Εσπερινών Σχολείων. Εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο οι περί Λειτουργίας των Δημόσιων Εσπερινών Σχολείων και Εσπερινών Σχολών Μέσης Γενικής  και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Κανονισμοί του 2019. Στο παρόν στάδιο το ΥΠΠ υλοποιεί Σχέδιο Δράσης για την αναβάθμιση της λειτουργίας των Εσπερινών Σχολείων. Για τον σκοπό αυτό έχουν συσταθεί ομάδες εργασίας για τη Δημιουργία Αναλυτικών Προγραμμάτων -στη βάση του Νέου Ωρολογίου Προγράμματος των Εσπερινών Σχολείων- για την εισαγωγή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και για την πιστοποίηση των προσόντωντων ατόμων που φοιτούν στα σχολεία αυτά. Επίσης, το ΥΠΠ προχώρησε στην αγορά υπηρεσιών Κλινικού Ψυχολόγου, όπως και Εκπαιδευτικών για τη φύλαξη των παιδιών που φοιτούν στα Εσπερινά Σχολεία.

Εκσυγχρονισμός των Προγραμμάτων Αγοράς Υπηρεσιών (ΠΑΥ). Για τον εκσυγχρονισμό των Προγραμμάτων εκπονήθηκε μελέτη από διεθνή συμβουλευτικό οίκο, με στόχο την ενίσχυση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους Εκπαιδευόμενους και τη στήριξη του σημαντικού έργου που επιτελείται από τους Εκπαιδευτές. Το Υπουργείο, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επεξεργάζεται τα πορίσματα της μελέτης και συνεχίζει τον διάλογο.

Αναγνώριση της υπηρεσίας διοριστέων και διορισίμων. Ψηφίστηκε σε Νόμο το τροποποιητικό νομοσχέδιο με τίτλο: «Ο περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2019» και εγκρίθηκε η έκδοση των περί Εκπαιδευτικών Λειτουργών (Αναγνώριση Υπηρεσίας, Προϋπηρεσίας και Τεχνικής Πείρας για Σκοπούς Διορισμού, Προαγωγής και Προσαυξήσεων) Κανονισμών του 2019. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται ο εξορθολογισμός και η ενιαία αντιμετώπιση στο θέμα της αναγνώρισης υπηρεσίας, τόσο των εκπαιδευτικών που διορίζονται από τους πίνακες διοριστέων όσο και αυτών που διορίζονται από τους πίνακες διορισίμων.

 Μετεξέλιξη της Εμπορικής Σχολής Μιτσή Λεμύθου σε Οικονομική-Εμπορική Σχολή (ΟΕΣ) ειδικού ενδιαφέροντος. Για τη μετεξέλιξη της Σχολής λήφθηκε Απόφαση από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 5 Δεκεμβρίου 2018, μετά από πρόταση του ΥΠΠ. Με την εν λόγω Απόφαση δεν διασφαλίζεται μόνο η μελλοντική λειτουργία της Σχολής, αλλά παρέχεται και η δυνατότητα σε μαθητές και μαθήτριες, που έχουν κλίση και ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις οικονομικές σπουδές, να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να προετοιμαστούν κατάλληλα για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Η μετεξέλιξη της Σχολής συνδέεται, επίσης, άμεσα με την υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής για την Ανάπτυξη Ορεινών Κοινοτήτων Τροόδους.

Λειτουργία Θερινών Δημόσιων Σχολείων (ΔΘΣ). Μετά από την επιτυχή εφαρμογή του θεσμού αποφασίστηκε η λειτουργία, από τη φετινή χρονιά, τεσσάρων επιπλέον θερινών σχολείων στη Δημοτική Εκπαίδευση.

Επέκταση του ορίου ηλικίας πρώτης εγγραφής στην Προδημοτική τάξη και στην Α’ τάξη Δημοτικού Σχολείου. Ερευνητικά δεδομένα, τοπικών και διεθνών ερευνών, καταδεικνύουν ότι υπάρχει συσχέτιση μεταξύ ηλικίας εισδοχής στο Δημοτικό Σχολείο και μαθησιακών αποτελεσμάτων. Ως εκ τούτου, το ΥΠΠ υπέβαλε Πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο για  επέκταση του ορίου ηλικίας των μαθητών Προδημοτικής Τάξης και Α’ Τάξης Δημοτικού, η οποία εγκρίθηκε στις 9 Ιανουαρίου 2018. Ακολούθως, υποβλήθηκε σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή των Αντιπροσώπων, το οποίο ψηφίστηκε σε Νόμο από την Ολομέλεια στις 18 Ιανουαρίου 2018.

Προώθηση των διαδικασιών για τη λειτουργία της Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών Γραμμάτων και Τεχνών. Στις 5 Απριλίου 2019 εγκρίθηκαν από τη Βουλή των Αντιπροσώπων οι κανονισμοί λειτουργίας της και στις 10 Απριλίου 2019 εξελέγησαν τα 12 ιδρυτικά μέλη. Με την εκλογή των μελών, σηματοδοτείται η έναρξη της λειτουργίας της Ακαδημίας.

Διεθνείς Συνεργασίες που έχουν συναφθεί από το ΥΠΠ. Υπογράφηκε με τη Σερβία Μνημόνιο Συναντίληψης για συνεργασία στους τομείς της Εκπαίδευσης για τα έτη 2019-2022 και για συνεργασία στον τομέα του Αθλητισμού  για τα έτη 2018-2022. Επίσης, υπογράφηκε διμερής συμφωνία με τον Πρέσβη του Ισραήλ στην Κύπρο για τη συμπαραγωγή ταινιών μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Κράτους του Ισραήλ. Επιπλέον, με το Ιράν υπογράφηκε Μνημόνιο Συναντίληψης για συνεργασία στους Τομείς των Επιστημών, της Έρευνας και της Τεχνολογίας (2019-2024), όπως και Μνημόνιο Συναντίληψης για συνεργασία μεταξύ της Κυπριακής Βιβλιοθήκης του ΥΠΠ και της Εθνικής Βιβλιοθήκης και Αρχείων του Ιράν (2019-2022). Με το Ομάν, Μνημόνιο Συναντίληψης στον τομέα της Επιστήμης και της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με τις Σεϋχέλλες το Πρωτόκολλο της 4ης Συνόδου της Διακυβερνητικής Επιτροπής των Σεϋχελλών-Κύπρου, για Οικονομική, Επιστημονική, Τεχνική και Βιομηχανική Συνεργασία, με τη Γαλλία Μνημόνιο Συνεργασίας στον Τομέα της Εκπαίδευσης μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και της Ακαδημίας του Παρισιού για τα έτη 2019-2021. Εκτελεστικό Πρόγραμμα Πολιτιστικής Συνεργασίας για την περίοδο 2019 -2022 με την Κίνα όπως και Μνημόνια Συναντίληψης για συνεργασία στον τομέα της εκπαίδευσης για τα έτη 2019-2022 στο πλαίσιο των τριμερών συνεργασιών Κύπρου- Ελλάδας-Αιγύπτου και Κύπρου – Ελλάδας – Ιορδανίας.

Αναβάθμιση του τομέα του Αθλητισμού.  Προωθείται η διαμόρφωση Εθνικής Στρατηγικής για τον Αθλητισμό και συστάθηκε Συμβουλευτική Επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν ΚΟΑ, ΚΟΕ και ΥΠΠ, για τον καθορισμό του γενικού πλαισίου της Στρατηγικής και για τη δημιουργία ενιαίου νομοθετικού πλαισίου για τον αθλητισμό. Παράλληλα ,υιοθετήθηκε, με Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, το «Πρόγραμμα Αξιολόγησης της Φυσικής Κατάστασης Παιδιών και Εφήβων Σχολικής Ηλικίας, Μέσης Εκπαίδευσης», με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας. Επίσης, ανατέθηκε σε διεθνή εταιρεία η ετοιμασία «Τριετούς Στρατηγικού Σχεδιασμού για τον Σχολικό Αθλητισμό», ο οποίος θα ενταχθεί στην Εθνική Στρατηγική για τον Αθλητισμό, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της ήδη πετυχημένης πορείας του Σχολικού Αθλητισμού. Επιπρόσθετα, οι κατασκευαστικές εργασίες για την ανέγερση νέου ποδοσφαιρικού γηπέδου στη Λεμεσό άρχισαν από τον Φεβρουάριο του 2019, μετά από την υπογραφή του σχετικού εργολαβικού συμβολαίου.

Υλοποίηση του κτηριολογικού Προγράμματος του ΥΠΠ. Με στόχο τη διασφάλιση ασφαλούς, δημιουργικού και ευχάριστου σχολικού περιβάλλοντος, δημιουργώντας, ταυτόχρονα, περιβαλλοντικά και ενεργειακά αναβαθμισμένα σχολεία, από τον Μάρτιο 2018- Απρίλιο 2019 έχουν υλοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο υλοποίησης 106 έργα, συνολικής δαπάνης €49 εκατ. ευρώ. Από αυτά τα 75 έχουν ολοκληρωθεί με συνολική δαπάνη €19 εκατ. ευρώ, 31, με συνολική δαπάνη €30 εκατ., βρίσκονται σε εξέλιξη και από τον Μάρτιο του 2018 έχει ξεκινήσει η υλοποίηση 30 νέων έργων συνολικής δαπάνης €17 εκατ. Παράλληλα, προωθούνται όλες οι διαδικασίες για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε σχολικές μονάδες.

Επιπλέον ολοκληρώθηκαν:

-      οι διαδικασίες για τη λειτουργία Κρατικού Δικτύου Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

-      οι εξετάσεις και η πρόσληψη Ανώτερων Λειτουργών Εκπαιδευτικού  Προγραμματισμού (ΑΛΕΠ – 4)

-      η έναρξη μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών σε ξένες γλώσσες από  τα Δημόσια Πανεπιστήμια για την προσέλκυση ξενόγλωσσων φοιτητών

-      το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Μη Τυπική και Άτυπη Μάθηση

-      το Νομοσχέδιο ίδρυσης και λειτουργίας των Ιδιωτικών Σχολείων

-      η προώθηση της ψήφισης του Νόμου που ρυθμίζει την ίδρυση και λειτουργία των Ιδιωτικών Φροντιστηρίων

-      η εισαγωγή του θεσμού του Γραμματειακού Προσωπικού στα Δημόσια Νηπιαγωγεία

-      η ενίσχυση του θεσμού του Γραμματειακού Προσωπικού στα Δημοτικά Σχολεία

-      η εισαγωγή των Γαλλικών ως υποχρεωτικό μάθημα στην Ε΄ και Στ΄ τάξη στα Ενιαία Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία

-      η συγγραφή του αναλυτικού προγράμματος για ενίσχυση του Ψηφιακού Αλφαβητισμού - Διδασκαλία των Ψηφιακών  Τεχνολογιών

-      η διαδικασία εισαγωγής της ρομποτικής ως μαθήματος ενδιαφέροντος

-      η παραχώρηση ψηφιακών συσκευών τύπου ταμπλέτας

-      η διαδικασία πιστοποίησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο

-      η διαδικασία πρόσθετων μέτρων στήριξης των φοιτητών μας (Κρατική Φοιτητική Μέριμνα)

-      το σχέδιο Στήριξης Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων Θρησκευτικών Ομάδων

-      η διαδικασία για τη λειτουργία σχολείων STEM στη Δημοτική Εκπαίδευση κ.ά.

Τέλος, αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα ο διάλογος στη ΜΕΠΕΥ.

Με βάση τα όσα έχουν παρουσιαστεί είναι φανερό ότι το ΥΠΠ προχωρεί με σταθερότητα και συνέπεια στον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος και στην αναβάθμιση των τομέων του πολιτισμού, του αθλητισμού και της νεολαίας.

Πολλά έχουν ήδη επιτευχθεί και φιλοδοξούμε ότι ακόμη περισσότερα θα επιτευχθούν στο μέλλον,  με απώτερο στόχο ,πάντοτε, τη διαμόρφωση των καλύτερων συνθηκών για τη δημιουργία κριτικά σκεπτόμενων πολιτών, ικανών όχι μόνο να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος, άλλα και να συμβάλλουν δημιουργικά στην ανάπτυξη της κοινωνίας.

Σε αυτές τις προσπάθειες σημαντική παραμένει η συμβολή των συνεργατών μας, όπως και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, οι οποίοι με τις εποικοδομητικές απόψεις και εισηγήσεις τους συμβάλλουν στη διαμόρφωση των πολιτικών μας.

 (ΙΠ)