Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

09-03-2020 12:19

Δηλώσεις Υφυπουργού Τουρισμού κ. Σάββα Περδίου σε σχέση με τις πρόσφατες επαφές του στη Γερμανία

Σε σχέση με τις επαφές μας στη Γερμανία, αυτό που θέλω να δηλώσω είναι ότι ο στόχος του Υφυπουργείου Τουρισμού παραμένει ο ίδιος, να κυμανθούν δηλαδή οι αφίξεις του 2020 στα ίδια περίπου επίπεδα με τα περσινά και προς αυτή την κατεύθυνση θα εργαστούμε σκληρά. Παράλληλα, σε αυτή την ευαίσθητη περίοδο, είναι σημαντικό να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας, όλοι να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκληρά, να τηρούμε όλους τους κανόνες υγιεινής και προφύλαξης στην ξενοδοχειακή και επισιτιστική βιομηχανία, σε όλον τον τουριστικό τομέα, τόσο για το προσωπικό όσο και για τους επισκέπτες.

Θέλω να διαβεβαιώσω τους πάντες, ότι το Υφυπουργείο Τουρισμού θα συνεχίσει να παρακολουθεί πάρα πολύ στενά την κατάσταση. Είχαμε, μεταξύ άλλων, συναντήσεις με την TUI, την DERTouristik, την Schauinsland, την FTI, αεροπορικές εταιρείες, τον Σύνδεσμο Τουριστικών Πρακτόρων της Γερμανίας και αυτό γιατί θέλαμε να έχουμε μια πιο σφαιρική εικόνα όχι μόνο του τι γίνεται στην Κύπρο αλλά και στο εξωτερικό.

Η ροή των κρατήσεων ήταν εντυπωσιακή μέχρι τέλος Φεβρουαρίου. Μπήκε με πολύ καλούς οιωνούς η χρονιά όχι μόνο από Γερμανία, αλλά και από τη βρετανική αγορά παρά το Brexit. Tις τελευταίες μέρες, ξεκάθαρα λόγω κορωνοϊού, μετριάστηκε ο ρυθμός των κρατήσεων. Είχαμε, ένα μούδιασμα που θα συνεχίσει τις επόμενες εβδομάδες. Δεν θα είναι εύκολος μήνας ο Μάρτιος.

Από τις επαφές μας στο Βερολίνο εισπράξαμε δύο πράγματα, ένα αρνητικό και ένα θετικό:

Το αρνητικό είναι ότι διανύουμε μια πολύ ευαίσθητη περίοδο, εξ ου και το μούδιασμα στις κρατήσεις, το οποίο σημαίνει ότι την επόμενη διμηνία όλοι οι προορισμοί πρέπει να εργαστούν πάρα πολύ σκληρά για να προσελκύσουν πελάτες με το lastminutebookings και στην ίδια θέση δεν είναι μόνο η Κύπρος αλλά και άλλοι προορισμοί. Το θετικό μήνυμα αφορά τον βασικό κορμό του καλοκαιριού. Καμία εταιρεία, αεροπορική ή οργανωτής ταξιδιών δεν μας έχει δώσει να καταλάβουμε ότι σκέφτονται ακυρώσεις ή διακοπή προγράμματος με βάση τα δεδομένα μέχρι στιγμής. Οι εκτιμήσεις τους είναι ότι δεν χρειάζεται αυτή τη στιγμή αναπροσαρμογή πτητικών προγραμμάτων.

Ως Υπουργείο, το βραχυπρόθεσμο θέμα που έχουμε θα το διαχειριστούμε με διαφημιστική ψηφιακή εκστρατεία, που θα αναδεικνύει τα προτερήματα της Κύπρου ως ανοικτού προορισμού, που δεν έχει π.χ. διακίνηση με μετρό, τρένα, μεγάλες συγκεντρώσεις κόσμου. Αυτό έχει ανάγκη ο κόσμος να το ακούσει για να κάνει κρατήσεις. Την αμέσως επομένη περίοδο, το στοιχείο αυτό θα έχει μεγαλύτερη σημασία παρά οι φανταστικές παραλίες, για παράδειγμα. Αν η διαφημιστική εκστρατεία αρχίσει σήμερα ή αύριο θα είναι πολύ νωρίς και είναι συνειδητή επιλογή να τρέξει σε μια περίοδο συγκεκριμένη.

Τέλος, υπογραμμίζεται ότι βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή με φορείς τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό. Το πλεονέκτημα που έχουμε είναι ότι η Κύπρος είναι μικρή χώρα και μπορούμε να είμαστε σε συνεχή επαφή με όλους τους φορείς και εταίρους του τουρισμού, στοιχείο που δεν έχουν οι μεγάλοι ανταγωνιστικοί μας προορισμοί. Η προσπάθεια πρέπει να είναι συντονισμένη και κανείς δεν μπορεί να δράσει μεμονωμένα.

 

(ΝΝ/ΣΧ)