Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

26-02-2021 15:49

Συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας για θέματα της επικαιρότητας

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου παραχώρησε σήμερα, στο Υπουργείο Παιδείας, συνέντευξη Τύπου για θέματα της επικαιρότητας.

Συγκεκριμένα, ο κ. Πρόδρομου αναφέρθηκε στα πιο κάτω θέματα:

1. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Όπως ήταν προγραμματισμένο, σημείωσε ο Υπουργός Παιδείας, ενεργοποιείται φέτος συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) με το Πανεπιστήμιο του Κέϊμπριτζ για να παρέχουμε τη δυνατότητα για πιστοποίηση της γνώσης της Αγγλικής γλώσσας μέσα στα σχολεία μας. Στόχος είναι η πιστοποίηση του επιπέδου γλωσσικής επάρκειας Β2 για τους αποφοίτους/ες του Δημόσιου Σχολείου.

Από φέτος το Πρόγραμμα Πιστοποίησης της γνώσης της Αγγλικής γλώσσας εφαρμόζεται πιλοτικά σε 26 σχολεία και περίπου 1250 μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα παρακαθήσουν δωρεάν στις εξετάσεις PET και IGCSE, δηλαδή των πανευρωπαϊκά οριζόμενων επιπέδων Β1 και Β2.

Από τον Σεπτέμβριο 2020 έχει γίνει η σχετική επιμόρφωση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών και συγκεντρώθηκε η εκδήλωση ενδιαφέροντος από μαθητές και μαθήτριες.

Έχει γίνει από τον περασμένο Σεπτέμβριο εγγραφή των μαθητών/τριών για την πιλοτική εφαρμογή στην Α’ Λυκείου. Από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον ερχόμενο Μάϊο γίνεται η προετοιμασία των μαθητών/τριών για το πιστοποιητικό Β1. Τον Μάϊο 2021 θα έχουμε 1000 μαθητές και μαθήτριες στις εξετάσεις PET.

Από τον περασμένο Σεπτέμβριο έχει γίνει και η επιλογή μαθητών/τριών και σχολείων για τη Γ’ Λυκείου. Και σε αυτή την περίπτωση γίνεται όλο αυτό το διάστημα και μέχρι τον Μάϊο προετοιμασία των μαθητών/τριών για το πιστοποιητικό Β2, International General Certificate in Secondary Education (IGCSE). 250 μαθητές και μαθήτριες θα παρακαθήσουν τον Μάϊο στις εξετάσεις IGCSE.

Παράλληλα, έγινε τον περασμένο Οκτώβριο και διαγνωστική εξέταση 1000 μαθητών/τριών Α’ Γυμνασίου, η οποία θα επαναληφθεί για τους ίδιους μαθητές και μαθήτριες στη Β’ Γυμνασίου, τον Οκτώβριο 2021. Πρόκειται για μια πιλοτική εφαρμογή που θα αξιολογηθεί με στόχο στη συνέχεια να γενικευτεί.

Θα δίνουμε τη δυνατότητα, επισήμανε ο Υπουργός Παιδείας, στους μαθητές και μαθήτριες να πιστοποιούν με διεθνώς έγκυρα πιστοποιητικά και διαδικασίες τη γνώση της Αγγλικής γλώσσας -χωρίς οικονομική επιβάρυνση.

Πρόκειται για μια πολύ σημαντική διαδικασία, η οποία εκτός από τη δυνατότητα για απόκτηση πιστοποιητικών γνώσης και επάρκειας, θα έχει θετική επίδραση στην ίδια τη διδασκαλία και τη μάθηση και δημιουργεί κίνητρα τόσο για τους μαθητές/μαθήτριες όσο και για το εκπαιδευτικό προσωπικό. Επιπλέον, δίνει και τη δυνατότητα στο Υπουργείο να ασκήσει κοινωνική πολιτική, προσφέροντας σε όλους/όλες αυτή τη δυνατότητα δωρεάν. 

Θέλω επίσης να προσθέσω ότι στοχεύουμε ανάλογη διαδικασία πιστοποίησης να προσφέρουμε στη συνέχεια και για τη γνώση της Γαλλικής γλώσσας στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τη Γαλλική Κυβέρνηση. Όπως ενδεχομένως και για την Ελληνική γλώσσα και για άλλα διδακτικά αντικείμενα.

2. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΤΕΠΑΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ/ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Για το θέμα ο κ. Προδρόμου ανέφερε: Στο πλαίσιο της πολιτικής της Κυβέρνησης για την περαιτέρω ανάπτυξη της πανεπιστημιακής, αλλά και της τριτοβάθμιας, επαγγελματικού προσανατολισμού, εκπαίδευσης, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε χθες πρόταση για να ξεκινήσει διαβούλευση και συνεργασία του ΥΠΠΑΝ με το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) στον τομέα των τουριστικών/ξενοδοχειακών σπουδών και των επισιτιστικών τεχνών.

Συγκεκριμένα, μετά από εκδήλωση ενδιαφέροντος από το ΤΕΠΑΚ, θα συζητήσουμε την ανάπτυξη των προγραμμάτων και δραστηριοτήτων του ΤΕΠΑΚ σε αυτό τον τομέα, σε συνδυασμό και με την καλύτερη αξιοποίηση του Ανώτερου Ξενοδοχειακού Ινστιτούτου.

Ξεκινάμε διαβουλεύσεις με το ΤΕΠΑΚ και στη βάση κάποιων προκαταρκτικών προτάσεων που υπάρχουν ήδη, πιθανώς να καταλήξουμε σε συγκεκριμένες αποφάσεις για συνεργασία.

3. ΠΛΗΡΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ

Με ικανοποίηση βλέπουμε ότι από τη Δευτέρα θα έχουμε στα σχολεία και τις άλλες δυο τάξεις του Λυκείου και από την μεθεπόμενη εβδομάδα και τα Γυμνάσια, επισήμανε ο Υπουργός Παιδείας. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι τώρα έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην πιστή εφαρμογή των υγειονομικών κανόνων και της αναγκαίας προστασίας. Για να διαφυλάξουμε τη δυνατότητα που μας δίνεται για να λειτουργούν τα σχολεία μας κανονικά. Είναι πραγματικά ευαίσθητη η συγκυρία και δεν πρέπει να επιτρέψουμε να υπάρξει επιδείνωση. Από την πλευρά του Υπουργείου θα δώσουμε σημασία στην εποπτεία και τους ελέγχους για να διαπιστώσουμε ότι τηρούνται τα Πρωτόκολλα, σε συνεργασία με τις επιθεωρήσεις του Υπουργείου και τις διευθύνσεις των σχολείων μας. Σύμφωνα με διαδικασίες που έχουν αποφασιστεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς και με ένα δίκτυο που έχει αναπτυχθεί, παρακολουθούμε πώς εφαρμόζονται οι κανόνες και ποια τυχόν προβλήματα προκύπτουν, για να αντιμετωπίζονται. Ταυτόχρονα, συνεχίζει τη λειτουργία της η Ομάδα Διαχείρισης Περιστατικών COVID, η οποία υποστηρίζει τις υπηρεσίες ιχνηλάτησης.   

4. ΦΕΤΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΣΤΙΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Λαμβάνοντας υπόψη το Διάταγμα με βάση τον περί Λοιμοκαθάρσεως Νόμο, και το Υγειονομικό Πρωτόκολλο που έχουμε στα σχολεία, επισήμανε ο κ. Προδρόμου, θα πρέπει την ερχόμενη εβδομάδα, την Πέμπτη που είναι Τσικνοπέμπτη, να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Νομίζω είναι κατανοητό ότι πρέπει φέτος να αποφύγουμε εκδηλώσεις που συνδέονται με το έθιμο και την έναρξη της νηστείας, εκδηλώσεις που άλλες χρονιές συνηθίζονταν και στα σχολεία.

Φέτος δεν μπορούμε, δεν επιτρέπεται να κάνουμε εκείνα που γίνονταν άλλες χρονιές. Καταλαβαίνουμε πλήρως την επιθυμία είτε των παιδιών είτε και των γονέων και κηδεμόνων να γιορτάσουν συμβολικά την τελευταία μέρα πριν τη νηστεία. Όμως τώρα έχουμε να τηρήσουμε ένα συμβόλαιο προστασίας απέναντι στον κορωνοϊό. Μακάρι να τα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε την πανδημία και θα έχουμε μετά πολλές ευκαιρίες και για να γιορτάσουμε και για να χαρούμε.

Συζητήσαμε αυτό το θέμα και με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και με τις συνομοσπονδίες των γονέων σε όλες τις βαθμίδες και με την οργάνωση των μαθητών, την ΠΣΕΜ. Χαίρομαι γιατί συμφωνούμε ότι πρέπει να δείξουμε αυτοσυγκράτηση και να αποφύγουμε πράγματα που ούτως ή άλλως δεν επιτρέπονται από το Υγειονομικό Πρωτόκολλο. Απευθύνουμε λοιπόν έκκληση σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, αλλά και στους γονείς και κηδεμόνες για να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους, ούτως ώστε να απέχουν φέτος από τέτοιες εκδηλώσεις.   

5. ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Τα πρωτόκολλα όμως θα πρέπει να τηρηθούν όχι μόνο στα σχολεία, αλλά και στους άλλους χώρους που είναι υπό την ευθύνη μας, τόνισε ο κ. Προδρόμου. Στο ίδιο πλαίσιο πρόσθεσε: Εκτός από την εποπτεία των σχολείων μέσα από το δίκτυο που έχουμε αναπτύξει από την αρχή της χρονιάς, αυτές τις μέρες προχωρά και ο Κυπριακός Οργανισμός Αθλητισμού (ΚΟΑ) με απασχόληση έκτακτου προσωπικού εποπτείας των χώρων άθλησης. Ενώ με το προσωπικό που θα εργοδοτηθεί από την Κυβέρνηση εκτάκτως, προσφέροντας απασχόληση σε ανέργους, θα έχουμε και στο ΥΠΠΑΝ έκτακτο προσωπικό επιτήρησης, το οποίο με οδηγίες από τις αρμόδιες Υπηρεσίες θα βοηθήσει στην εποπτεία ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ωδείων,  φροντιστηρίων και άλλων δραστηριοτήτων και χώρων για τους οποίους έχουμε αρμοδιότητα. 

6. ΦΡΟΝΤIΣΤΗΡΙΑ: ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΑΝΑΛΟΓΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Μετά τις Αποφάσεις που ανακοινώθηκαν χτες, σημείωσε ο Υπουργός Παιδείας, αντιλαμβάνομαι πλήρως το αίτημα που εκφράζεται από την πλευρά των φροντιστηρίων ως προς την επέκταση της λειτουργίας τους. Όπως είχε ανακοινωθεί, η άρση των περιορισμών γίνεται σταδιακά. Αντιλαμβανόμαστε βέβαια ότι είναι πολύ περιοριστικός ο κανόνας που ισχύει για να επιτραπεί μόνο η λειτουργία σε ομάδες «ένας προς έναν». Ελπίζω ότι στην επόμενη φάση θα καταστεί δυνατόν να εξασφαλιστεί η πλήρης λειτουργία τους. Θα το επιδιώξουμε και ελπίζω να το επιτρέψουν οι συνθήκες.

7. ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Για το θέμα ο κ. Προδρόμου ανέφερε: Δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με μια υγειονομική κρίση. Δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με την οικονομική πίεση που αυτή δημιουργεί. Έχουμε να κάνουμε και με μια πολύ ευαίσθητη ψυχο-συναισθηματική κατάσταση των ανθρώπων. Η υγειονομική κρίση και όλα τα μέτρα προστασίας πιέζουν την κοινωνία, πιέζουν και τους ανθρώπους. Θα πρέπει αυτές τις μέρες να το έχουμε υπόψη και να ενεργήσουμε αναλόγως. Γι’ αυτό θέλουμε στα σχολεία και να δώσουμε στήριξη στα παιδιά και να είμαστε όσο γίνεται πιο έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε δυσκολίες που αναπόφευκτα προκύπτουν. Είναι πολύ θετικό ότι σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία έχουμε τη συνδρομή της ειδικής επιτροπής που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Ομάδας των Επιστημονικών Συμβούλων της Κυβέρνησης, υπό την προεδρία του Καθηγητή Κωνσταντίνου Φελλά. Μας υποστηρίζουν και θέλουμε να ενδυναμώσουμε τους εκπαιδευτικούς μας ως προς την αντιμετώπιση της ψυχολογικής και της συναισθηματικής πίεσης.

Έγιναν ήδη δυο διαδικτυακά σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς μας, της Δημοτικής και της Μέσης Εκπαίδευσης, από πανεπιστημιακούς, μέλη της Επιτροπής. Η πανεπιστημιακός δρ Μόνικα Σιακού έκανε στις 11 Φεβρουαρίου σεμινάριο με θέμα «Η θωράκιση της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών του δημοτικού σχολείου στην αντιμετώπιση συνεπειών της πανδημίας μέσα από την καθημερινή διδασκαλία». Στους εκπαιδευτικούς Μέσης έγινε σεμινάριο από την πανεπιστημιακό δρα Μαρία Καρανικόλα, στις 23 του μηνός, με θέμα «Πανδημία COVID-19: Μπορούμε να διαχειριστούμε αποτελεσματικά τα βιώματα ψυχικής επιβάρυνσης». Ευχαριστώ ιδιαίτερα και τις δυο για την προθυμία τους και τη βοήθεια που μας δίνουν.

Ταυτόχρονα, ενεργοποιείται και η Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, αλλά και η Υπηρεσία Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής του Υπουργείου, όπως βέβαια και η Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης, ούτως ώστε να ενισχύσουμε τις άμυνες του σχολείου και να αναπτύξουμε ένα δίχτυ ψυχο-κοινωνικής προστασίας.

Θα αξιοποιήσουμε όλες τις δυνατότητες που έχουμε. Πρέπει να στηρίξουμε τα παιδιά και να αντιμετωπίσουμε πιέσεις που δημιουργούνται από αυτή τη δύσκολη κατάσταση πραγμάτων, ανέφερε καταληκτικά ο Υπουργός Παιδείας.

 ΙΠ