Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

31-05-2018 15:53

Λήξη των εργασιών του Προγράμματος «Μακριά από την Πατρίδα και τον Φόβο»

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού, 1η Ιουνίου αποτελεί  υπενθύμιση προς την ανθρωπότητα για την υποχρέωσή της να παρέχει στα παιδιά τις συνθήκες εκείνες που θα τα βοηθήσουν να αναπτυχθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Επιπρόσθετα, αποτελεί ευκαιρία για  προβολή καλών πρακτικών που εφαρμόσθηκαν από τα ίδια τα παιδιά για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους και την ανάπτυξη της κοινωνίας, ευκαιρία η οποία σπάνια παρέχεται στα παιδιά.  Η υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Μακριά από την Πατρίδα και το Φόβο» από τις σχολικές μονάδες, κατά τη σχολική χρονιά 2017-2018, αποτελεί ένα παράδειγμα υλοποίησης δράσεων από τα παιδιά, δείγμα μιας ευημερούσας κοινωνίας.    

Το πρόγραμμα εκπονήθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και τη Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, την Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού και την Αντιπροσωπεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Κύπρο. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2017-2018 εννέα σχολεία Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης. Σκοπός του προγράμματος ήταν η υλοποίηση δράσεων από τα σχολεία για την ένταξη των παιδιών με προσφυγική ή μεταναστευτική βιογραφία στο σχολικό περιβάλλον, με παροχή στήριξης στη σχολική μονάδα από τους συνεργαζόμενους φορείς υλοποίησης. 

Στο κάθε σχολείο δημιουργήθηκε δεκαμελής ομάδα παιδιών, εκπαιδευτικών και γονέων με την ονομασία «Νοιάζομαι και Δρω», η οποία σχεδίασε και υλοποίησε δράσεις που ανταποκρίνονταν στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας. Οι δράσεις που αναπτύχθηκαν αφορούσαν, ανάμεσα σε άλλα, συναντήσεις με γονείς παιδιών που μετακινούνται σε μη σχολικό χρόνο, η μετάφραση εντύπων και κανονισμών των σχολείων σε γλώσσες κατανοητές προς τους γονείς/κηδεμόνες του μαθητικού πληθυσμού, η εφαρμογή του συστήματος παιδί μέντορας για κάθε νέο παιδί που εγγράφεται στο σχολείο κατά την περίοδο προσαρμογής του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον, η διοργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων για γνωριμία με την κυπριακή ιστορία και κουλτούρα, η υλοποίηση βιωματικών εργαστηρίων προς παιδιά και εκπαιδευτικούς σε θέματα που απασχολούσαν τη σχολική κοινότητα και αφορούσαν την ένταξη των παιδιών με προσφυγική ή μεταναστευτική βιογραφία στο σχολικό περιβάλλον, η επαφή της σχολικής κοινότητας με άλλες κουλτούρες και πολιτισμούς μέσω της συμμετοχής σε διαγωνισμούς με δημιουργίες που φέρουν στοιχεία άλλων πολιτισμών ή την προβολή αυτών των στοιχείων με διάφορες μορφές τέχνης ή μέσω διαπολιτισμικών διαλόγων σε ραδιοφωνικούς σταθμούς των παιδιών, καθώς και η ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινότητας για τα άτομα που μετακινούνται μέσω σχολικών θεάτρων και εκδηλώσεων αφιερωμένων στη συγκεκριμένη ομάδα παιδιών (περισσότερες πληροφορίες για τις δράσεις μπορούν να ανακτηθούν από τις ιστοσελίδες των αρμόδιων φορέων).

Τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα κατέθεσαν προτάσεις για τις δράσεις τους, οι οποίες στηρίχθηκαν οικονομικά από το Ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων (ΙΔΕΠ) Διά Βίου Μάθησης. 

___________

(ΣΧ)