Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

19-05-2022 16:49

Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας Λευκωσίας: Ολοκληρώθηκε η 1η δημόσια διαβούλευση με κεντρικό μήνυμα «Αλλάζουμε τις μετακινήσεις μας! Αλλάζουμε την πόλη μας»

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στις 18 Μαΐου στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, η 1η δημόσια διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας Λευκωσίας (ΣΒΑΚ). Πολίτες αλλά και πολλοί εκπρόσωποι φορέων εκδήλωσαν έντονο ενδιαφέρον και συμμετείχαν με συγκεκριμένες θέσεις, προτάσεις και ερωτήματα. Χαρακτηριστικό όλων, η απόλυτα θετική στάση έναντι του έργου και η διάθεση προσφοράς για την επιτυχία του.

Όπως υπογράμμισε ο Υπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων κ. Γιάννης Καρούσος χαιρετίζοντας την εκδήλωση, το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στο οποίο θα ακούσετε επανειλημμένα να αναφερόμαστε ως ΣΒΑΚ, αποτελεί την στρατηγική και ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της πολυπλοκότητας, αλλά και πολυτροπικότητας των αστικών μεταφορών. Βασικός στόχος του είναι να βελτιώσει την προσβασιμότητα και την ποιότητα ζωής, επιτυγχάνοντας τη στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα.

Όπως τόνισε, τόσο ο ίδιος όσο και το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, στηρίζουν ενεργά την εκπόνηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για όλες τις πόλεις της Κύπρου. Συγκεκριμένα, έχουν ήδη εκπονηθεί από τον Κλάδο Βιώσιμης Κινητικότητας του Υπουργείου, σε συνεργασία με τους τοπικούς Δήμους και φορείς, αντίστοιχα Σχέδια για τις πόλεις της Λεμεσού και Λάρνακας και βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση Σχεδίων για την πόλη της Λευκωσίας, την ελεύθερη Επαρχία Αμμοχώστου και το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Χερσαίων Μεταφορών, ενώ σύντομα θα προκηρυχθεί και το αντίστοιχο για την πόλη της Πάφου.

Αναφερόμενος συγκεκριμένα για την Λευκωσία, ο κ. Υπουργός είπε πως, σε αντίθεση με τις άλλες αστικές περιοχές, ήδη από το 2010 είχε εκπονηθεί αντίστοιχο Σχέδιο γνωστό ως Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας, το οποίο ήταν η αρχή μιας ολοκληρωμένης μακρόχρονης προσπάθειας για τη βελτίωση της κινητικότητας στη πόλη. Μέσα από το Σχέδιο αυτό προτάθηκε μια σειρά από έργα και δράσεις, αρκετά από τα οποία συγχρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Κυπριακή Δημοκρατία και έχουν ήδη υλοποιηθεί μέσα από κοινή προσπάθεια των Δήμων και του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.

Τέλος, ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων ανέφερε ότι το ΣΒΑΚ είναι το πιο σημαντικό μέσο για να κάνουμε τις πόλεις μας ομορφότερες, ασφαλέστερες και φιλικότερες προς το περιβάλλον και τους χρήστες και κάλεσε όλους τους Δήμους της Λευκωσίας, τα αρμόδια Τμήματα, τους εμπλεκόμενους φορείς και τους πολίτες να στηρίξουν την προσπάθεια του Υπουργείου για την επιτυχή εκπόνηση του ΣΒΑΚ Λευκωσίας.

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Λευκωσίας κ. Γιωρκάτζης στον δικό του χαιρετισμό, αναφέρθηκε στα εμπόδια που κατέγραψε ο Δήμος Λευκωσίας κατά την υλοποίηση των έργων που προτάθηκαν μέσα από το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας. «Ως Τοπική Αρχή επιλέξαμε τον δύσκολο δρόμο. Να προετοιμάσουμε την πόλη μας και ιδιαίτερα το κέντρο της για την “επόμενη μέρα”. Αυτή της βιώσιμης κινητικότητας, με σύγχρονες προσεγγίσεις, φιλικές προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Αποδείξαμε όμως και πείσαμε ότι θέλουμε αυτή την αλλαγή και είμαστε αποφασισμένοι να την εφαρμόσουμε», υπογράμμισε.

Ο Υπεύθυνος Συντονιστής του Έργου κ. Αριστοτέλης Σάββα στην παρουσίασή του με τίτλο «Βήματα για την Λευκωσία του αύριο – Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας», αναφέρθηκε στη σημασία των στρατηγικών σχεδιασμών, στο Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας, καθώς και στα επόμενα βήματα μέσα από το ΣΒΑΚ Λευκωσίας. Ανέφερε, επίσης, ότι παράλληλα με το ΣΒΑΚ Λευκωσίας, υλοποιείται ο σχεδιασμός, η οργάνωση και η υλοποίηση ενός Ολοκληρωμένου Σχεδίου Επικοινωνίας για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας μέσα από ξεχωριστή  σύμβαση.

Αντίστοιχα, οι Σύμβουλοι του ΣΒΑΚ Λευκωσίας στην παρουσίασή τους ανέφεραν τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής μελέτης, την πολιτική της πόλης για το μέλλον με προσανατολισμό την βιώσιμη αστική κινητικότητα, καθώς και τις κύριες δράσεις σχεδιασμού προς ικανοποίηση της πολιτικής αυτής. Αναφέρθηκαν επίσης στις διαφορές μεταξύ του παραδοσιακού συγκοινωνιακού σχεδιασμού και των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, καθώς και στη διαδικασία ανάπτυξης και υλοποίησης που θα ακολουθηθεί στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ Λευκωσίας.

Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης ο λόγος δόθηκε στους υπόλοιπους Δημάρχους που παρευρέθηκαν για τις δικές του τοποθετήσεις, καθώς και στο κοινό για ερωτήματα και εισηγήσεις προς τους Συμβούλους του ΣΒΑΚ Λευκωσίας.

(ΜΚυ)