Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

20-05-2022 18:25

Διαδικτυακή ημερίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με θέμα «Η δύναμη και η δυναμική της αλληλεπίδρασης διαφορετικών ρόλων για την ανάπτυξη κουλτούρας επαγγελματικής μάθησης στο σχολείο»

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου (ΠΙΚ) του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας διοργάνωσε Ημερίδα με θέμα «Η δύναμη και η δυναμική της αλληλεπίδρασης διαφορετικών ρόλων για την ανάπτυξη κουλτούρας επαγγελματικής μάθησης στο σχολείο». Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 19 Μαΐου 2022 στη Δημοσιογραφική Εστία στη Λευκωσία, ενώ, παράλληλα, οι εργασίες της Ημερίδας μεταδόθηκαν ζωντανά μέσω διαδικτύου.

Η Ημερίδα απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και εστίασε στην αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικών κατά την εφαρμογή του Προγράμματος Υποστήριξης Επαγγελματικής Μάθησης (ΥΕΜ) του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στα σχολεία, ένα ειδικό πρόγραμμα το οποίο στοχεύει στην επαγγελματική μάθηση και ενδυνάμωση εκπαιδευτικών στον χώρο του σχολείου τους μέσα από τη δημιουργία επαγγελματικών κοινοτήτων μάθησης. Στην Ημερίδα δόθηκε έμφαση στους διαφορετικούς ρόλους που συναποτελούν τις ομάδες αλληλεπίδρασης και συνεργασίας (διευθυντής/διευθύντρια, συντονιστής/συντονίστρια του προγράμματος επαγγελματικής μάθησης, υποστηρικτής/υποστηρίκτρια ΠΙΚ, εκπαιδευτικοί, επιθεωρητής/επιθεωρήτρια) και στον τρόπο με τον οποίο όλοι μαζί συνεισφέρουν προς την ανάπτυξη κουλτούρας επαγγελματικής μάθησης στο σχολείο.

Το Πρόγραμμα της Ημερίδας περιλάμβανε σύντομο καλωσόρισμα από τη Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου δρα Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία ανέφερε ότι η παρούσα Ημερίδα, η πρώτη διά ζώσης μετά την πανδημία, καταδεικνύει τη σημασία της ανάπτυξης κουλτούρας επαγγελματικής μάθησης στο σχολείο ως καθοριστικού παράγοντα για τη βελτίωση του σχολικού οργανισμού και εν τέλει των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Χαιρετισμό στην Ημερίδα απηύθυνε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου, ο οποίος εστίασε στη σημασία της επαγγελματικής μάθησης των εκπαιδευτικών, η οποία έχει αναδείξει θετικά αποτελέσματα για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, αφού εστιάζει σε πρακτικά ζητήματα που αφορούν το σχολείο και τη σχολική πραγματικότητα. Τον χαιρετισμό του Υπουργού ανέγνωσε η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Η Ημερίδα συνεχίστηκε με εισήγηση από τον κ. Μάριο Βρυωνίδη, Αντιπρύτανη Έρευνας και Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, Καθηγητή Κοινωνιολογίας και Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, με θέμα «Η ανάπτυξη κουλτούρας επαγγελματικής μάθησης στο σχολείο». Στη συνέχεια, οι σύνεδροι συζήτησαν σε ομάδες και παρουσίασαν πορίσματα γύρω από τους τρόπους με τους οποίους οι διαφορετικοί ρόλοι προωθούν την αλληλεπίδραση εντός του σχολείου.

Ακολούθησε εισήγηση της δρος Παυλίνας Χατζηθεοδούλου-Λοϊζίδου, Προϊστάμενης του Τομέα Επιμόρφωσης στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου με θέμα «Ο ρόλος του/της υποστηρικτή/υποστηρίκτριας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την ανάπτυξη κουλτούρας αλληλεπίδρασης εντός του σχολείου». Στη συνέχεια, ο δρ Γιάννος Σωκράτους, συντονιστής επαγγελματικής μάθησης σε λύκειο, και ο κ. Δημήτρης Νικολάου, διευθυντής δημοτικού σχολείου, μοιράστηκαν παραδείγματα από την καθημερινή πρακτική στα σχολεία τους, τα οποία συμμετέχουν στο Πρόγραμμα ΥΕΜ, αναδεικνύοντας τρόπους και εφαρμογές αλληλεπίδρασης, συνέργειας και συλλογικού αναστοχασμού μεταξύ όλων των ρόλων στο σχολείο. Επίσης, η κα Μαρία Αγγελίδου, επιθεωρήτρια νηπιαγωγείων, παρουσίασε τη δική της εμπειρία συνεργασίας με τρία νηπιαγωγεία που είχαν συμμετάσχει στο Πρόγραμμα ΥΕΜ προ πανδημίας.

Ακολούθως, οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με εκπροσώπους όλων των σχολείων που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα ΥΕΜ, στον χώρο έκθεσης των αναρτημένων ανακοινώσεων που ετοίμασαν τα σχολεία.

Τέλος, οι σύνεδροι απάντησαν σε ερωτήματα που τέθηκαν μέσω ψηφιακής διαδικτυακής εφαρμογής σχετικά με προτάσεις για ενέργειες για την επόμενη σχολική χρονιά και ακολούθησε συζήτηση. Αναδείχθηκε η ανάγκη για συνέχιση της αλληλεπίδρασης μεταξύ όλων των ρόλων εντός και εκτός του σχολείου και ακόμα μεγαλύτερης ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ επιθεωρητών/επιθεωρητριών και εκπαιδευτικών για θέματα επαγγελματικής μάθησης.


(ΜΒ)

Σχετικά Ανακοινωθέντα