Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

25-05-2023 12:36

Χαιρετισμός της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας δρος Αθηνάς Μιχαηλίδου στη συνέντευξη Τύπου για τη Διεθνή Έρευνα PIRLS 2021

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση σας καλωσορίζω στη σημερινή συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της Διεθνούς Έρευνας PIRLS 2021.

Αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα της εκπαιδευτικής έρευνας στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας δραστηριοποιείται ενεργά τα τελευταία χρόνια σε υψηλής εγκυρότητας διεθνή ερευνητικά προγράμματα. Στα προγράμματα αυτά συμμετέχει μεγάλος αριθμός χωρών και εκπαιδευτικών συστημάτων. Η αξιοποίηση των ερευνητικών δεδομένων που προκύπτουν από τα προγράμματα αυτά είναι πολύ σημαντική για τη διαμόρφωση εκπαιδευτικής πολιτικής. Γι’ αυτό και αποτελεί προτεραιότητά μας η προσπάθεια για πιο συστηματική αξιοποίηση των δεδομένων αυτών.

Η έρευνα PIRLS διοργανώνεται από τον Διεθνή Οργανισμό για την Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Επιτευγμάτων (IEA). Διεξάγεται κάθε πέντε χρόνια και παρέχει διεθνή συγκριτικά στοιχεία σχετικά με τις δεξιότητες ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου των μαθητών και μαθητριών Δ’ τάξης Δημοτικού. Παράλληλα, εξετάζει επιμέρους παράγοντες που αφορούν στους μαθητές και στις μαθήτριες, αλλά και στο οικογενειακό και σχολικό τους περιβάλλον, που παρουσιάζουν δυνητική σύνδεση με την επίδοση. H έρευνα PIRLS πραγματοποιείται από το 2001 και η PIRLS 2021 αποτελεί τον πέμπτο κύκλο υλοποίησής της. Στην έρευνα PIRLS 2021 έλαβαν μέρος συνολικά 57 χώρες.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η Κύπρος συμμετείχε στην έρευνα το 2001 και, μετά από απουσία 20 ετών, συμμετείχε και πάλι ξανά το 2021. Την υλοποίηση της έρευνας ανέλαβε, εκ μέρους του Υπουργείου μας, το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, το οποίο αποτέλεσε το Εθνικό Κέντρο PIRLS, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης, την ομάδα του γλωσσικού μαθήματος και ομάδα ακαδημαϊκών συμβούλων.

Η πραγματοποίηση της έρευνας PIRLS 2021 υπήρξε μια μεγάλη πρόκληση για όλες τις συμμετέχουσες χώρες, καθώς η έρευνα έπρεπε να διεξαχθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19. Η Κύπρος ήταν μια από τις 37 χώρες οι οποίες κατάφεραν να ολοκληρώσουν τη συλλογή δεδομένων με βάση τον σχεδιασμό της έρευνας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2020-2021.

Τα αποτελέσματα της Κύπρου στην έρευνα PIRLS 2021 παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και είναι πολύ ενθαρρυντικά για τη χώρα μας. Η επίδοση των μαθητών και μαθητριών μας έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με την προηγούμενη συμμετοχή μας στην έρευνα, και υπερβαίνει τη κεντρική τιμή της κλίμακας. Θα ήθελα να συγχαρώ προσωπικά τα παιδιά, τους γονείς τους, τους και τις εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές και τις διευθύντριες των σχολείων που έλαβαν μέρος στην έρευνα, για όλη την προσπάθεια που κατέβαλαν.

Πέρα από τα γενικά αποτελέσματα της έρευνας PIRLS, τα οποία είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτα, η συμμετοχή σε αυτήν μάς παρέχει πλούσια πληροφόρηση για μια σειρά από επιμέρους θέματα. Το Υπουργείο θα αποκωδικοποιήσει τα μηνύματα που εμπεριέχονται σε αυτή την πληροφόρηση και θα τα αξιοποιήσει, στην προσπάθεια για περαιτέρω βελτίωση των μαθησιακών επιτευγμάτων και, κατ’ επέκταση, του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι να αξιοποιηθούν τα αποτελέσματα στην προσπάθεια για ευρύτερη αναβάθμιση της ελληνικής γλώσσας. Για την ελληνική γλώσσα και την προτεραιότητά μας σε αυτήν, όπως αναφέρεται στο Πρόγραμμα Διακυβέρνησης, θα ανακοινωθούν σύντομα συγκεκριμένα μέτρα που αφορούν την πολιτική αλλά και την πρακτική.

Συγχαίρω θερμά το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και ιδιαίτερα το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγηση, που έχει συντονίσει και υλοποιήσει την έρευνα, αλλά και τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης, την Πρώτη Λειτουργό Εκπαίδευσης δρα Ειρήνη Χ''Λουκά Μαυρή και την ομάδα της, καθώς και τους ακαδημαϊκούς συμβούλους, για τη συμβολή τους στην επιτυχή διοργάνωσή της.

Η συνέργεια της επιθεώρησης, των συμβούλων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης) με τα σχολεία, η συστηματική επιμόρφωση και η σωστή ενδυνάμωση με κατάλληλο υλικό, φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

ΙΠ