Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

09-05-2024 18:18

Ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή για την Ημέρα της Ευρώπης

Τα Ευρωπαϊκά Κέντρα Καταναλωτή (ΕΚΚ) έχουν βοηθήσει περισσότερους από 124.000 καταναλωτές

O ρόλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Κέντρων Καταναλωτών (ECC-Net) είναι η παροχή βοήθειας προς τους καταναλωτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) όταν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με μια εταιρεία από άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Πέρυσι, το ECC-Net απάντησε σε περισσότερες από 124.000 ερωτήσεις και παράπονα και βοήθησε τους καταναλωτές να ανακτήσουν περίπου 9 εκατομμύρια ευρώ.

30 χρόνια ενιαίας αγοράς – Σήμερα, οι καταναλωτές ψωνίζουν συχνά σε όλη την Ευρώπη

Το Δίκτυο εργάζεται για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών να απολαμβάνουν τα οφέλη από τη συμμετοχή τους στην ενιαία αγορά. Το 2023, το 60% των παραπόνων που ελήφθησαν επιλύθηκαν. Αξίζει να σημειωθεί ότι, εκτός από τα προβλήματα σχετικά με την άσκηση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, το δικαίωμα υπαναχώρησης ή εγγύησης, οι καταγγελίες αφορούσαν επίσης ακυρωμένες πτήσεις, χαμένες αποσκευές ή αποστολές προϊόντων. Σε όλες τις περιπτώσεις, εξειδικευμένοι δικηγόροι από 29 χώρες της ΕΕ προσπάθησαν να καταλήξουν σε φιλικό συμβιβασμό υπέρ του καταναλωτή.

Εστίαση στα συμφέροντα των καταναλωτών – Το Δίκτυο των ΕΚΚ υπερασπίζεται τα δικαιώματά σας

Το Δίκτυο των ΕΚΚ έχει βαθιά γνώση των προβλημάτων των καταναλωτών στην Ευρώπη και αποτελεί τακτικά έγκαιρη πηγή πληροφοριών για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αρμόδιων αρχών των κρατών μελών ή άλλων οργανώσεων καταναλωτών, όπως επίσης και για τον Τύπο τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Πέρυσι, το δίκτυο έλαβε 22.000 ερωτήματα μόνο για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών. Το Δίκτυο επιδιώκει καλύτερη προστασία για όλους τους ταξιδιώτες από τις συνέπειες της αφερεγγυότητας και την αναθεώρηση του κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, ώστε να παρέχεται περισσότερη σαφήνεια και καλύτερη προστασία προς τους καταναλωτές.

Επιπρόσθετα, εκπρόσωποι του Δικτύου συμμετείχαν σε πολυάριθμα συνέδρια και παρείχαν την τεχνογνωσία τους σε κοινοβουλευτικές ακροάσεις.

Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου έλαβε πέραν των 1250 παραπόνων και αιτημάτων πληροφόρησης και κατάφερε να επιλύσει περίπου το 65% προς χάρη του καταναλωτή. Οι κυριότερες κατηγορίες παραπόνων αφορούσαν τα δικαιώματα αεροπορικών μεταφορών (ακύρωση πτήσης, καθυστέρηση πτήσης, άρνηση επιβίβασης, χαμένη αποσκευή και καταστροφή αποσκευής), αλλά και τις διαδικτυακές αγορές (καθυστέρηση παραλαβής προϊόντος, δικαίωμα υπαναχώρησης). Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του, προέβη σε ενημερωτικές διαλέξεις σε δημοτικά σχολεία της Κύπρου και στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και έδωσε έμφαση σε εκστρατείες ενημερώσεις μέσω των Μέσων Κοινωνικής Ενημέρωσης και Δικτύωσης (ΜΚΔ) για τα αεροπορικά δικαιώματα κυρίως των ατόμων με αναπηρίες. Ενημερωτικές εκστρατείες μέσω των ΜΚΔ και για τις διαδικτυακές αγορές, παρέχοντας χρήσιμες συμβουλές.

Δωρεάν βοήθεια για τους καταναλωτές

Το Δίκτυο των ΕΚΚ διαθέτει Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή σε κάθε χώρα της ΕΕ, καθώς και στην Ισλανδία και τη Νορβηγία. Το Δίκτυο ενημερώνει τους καταναλωτές στην Ευρώπη για τα δικαιώματά τους και παρέχει βοήθεια σε διασυνοριακά προβλήματα δωρεάν.

Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί με το Δίκτυο εύκολα και δωρεάν μέσω της ιστοσελίδας του ΕΚΚ Κύπρου.

(ΓΣ/ΝΖ)