Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

22-12-2022 13:03

Χαιρετισμός Υπουργού Εσωτερικών κ. Νίκου Νουρή στην τελετή υπογραφής της σύμβασης για έργα υποδομής στη Λακατάμια και τον Στρόβολο

Είναι μεγάλη η ικανοποίηση να παρευρίσκομαι σήμερα στην υπογραφή της σύμβασης για την υλοποίηση ενός από τα σημαντικότερα Πολεοδομικά Οδικά Έργα στην ευρύτερη περιοχή της Λευκωσίας. Αυτό της Κατασκευής/Βελτίωσης των Λεωφόρων Ιπποκράτους και Αργυρουπόλεως και τμήματος της νότιας επέκτασης της Λεωφόρου Τσερίου, στη Λακατάμια και Στρόβολο.

Οι εν λόγω δρόμοι, συνολικού μήκους 6,2 χιλ., αφορούν τμήματα δρόμων πρωταρχικής σημασίας του Τοπικού Σχεδίου Λευκωσίας, μεγάλης κυκλοφοριακής και πολεοδομικής βαρύτητας, γιατί συνδέει απευθείας τη δυτική με την ανατολική πλευρά της Λευκωσίας, καθώς και με τον περιμετρικό αυτοκινητόδρομό της, ολοκληρώνοντας έτσι το δίκτυο των βασικών οδικών αρτηριών στην ευρύτερη περιοχή της πόλης.

Το έργο αυτό αφενός μεν θα συμβάλει αποφασιστικά στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην είσοδο της πόλης της Λευκωσίας και θα ανακουφίσει την πίεση κατά μήκος της Λεωφόρου Σπύρου Κυπριανού και αφετέρου θα άρει τη διαμπερή κυκλοφορία μέσα από οικιστικές περιοχές, συμβάλοντας στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση που συγκεντρώνεται βορειότερα στην αρχή της Λευκωσίας. Από την άλλη η κατασκευή της Λεωφόρου Αργυρουπόλεως, πέραν από τα κυκλοφοριακά οφέλη, θα συνεισφέρει στην  ανάπτυξη της οικιστικής γης, αφού διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό την προσβασιμότητά της.  

Από την άλλη, έχουμε τη διεύρυνση/βελτίωση τμήματος των Λεωφόρων Τσερίου και Στροβόλου, η οποία θα δημιουργήσει μια νέα αστική λεωφόρο τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, μήκους 2600 μέτρων, από τον κυκλικό κόμβο στη συμβολή των Λεωφόρων Σπύρου Κυπριανού και Τσερίου (κόμβος Θεόκτιστου), μέχρι την συμβολή με την οδό Πεύκου (φώτα ΓΣΠ), όπου θα συνδεθεί με το έργο του Περιμετρικού Αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας, που ήδη υλοποιείται.

Το  πολεοδομικό αυτό έργο χρηματοδοτείται κατά 4/5 από τον προϋπολογισμό του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως (από το κράτος) και κατά 1/5 από τις Τοπικές Αρχές  Δήμους Λακατάμιας και Στροβόλου.

Κύριες και κύριοι,

Η κατασκευή μιας σύγχρονης αστικής λεωφόρου, δημιουργεί ένα αισθητικά αναβαθμισμένο και ελκυστικό περιβάλλον μέσα από πράσινη δόμηση και βιώσιμη κινητικότητα δίνοντας  χώρο στους πεζούς, στους ποδηλάτες, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και βεβαίως στο αυτοκίνητο.  

Αυτό το όραμα δεν στηρίζεται σε συγκυριακές πολιτικές, αλλά αποτελεί ολιστικούς σχεδιασμούς στα αστικά κέντρα της Κύπρου, τα οποία υλοποιούνται μέσα από τα Σχέδια Ανάπτυξης.

Αυτό το είδος των έργων προωθούμε τα τελευταία χρόνια ώστε να βελτιώνουμε τις συνθήκες  διαβίωσης των πολιτών δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα  ελκυστικό αστικό περιβάλλον. 

Έργα που διέπονται από ανάλογη φιλοσοφία στον σχεδιασμό είναι:

  • Βελτίωση του κεντρικού δρόμου Τσερίου – η υλοποίηση άρχισε τον Σεπτέμβριο του 2022, με κόστος €7 εκ.
  • Επέκταση του πεζόδρομου/ποδηλατόδρομου κατά μήκος της κοίτης του Πεδιαίου ποταμού στα δημοτικά όρια Λακατάμιας (Αναμένεται να προσφοροδοτηθεί τον Ιανουάριο του 2023).
  • Δημιουργία γραμμικού πάρκου στην παλιά σιδηροδρομική γραμμή στην Κοκκινοτριμιθιά - ΦΑΣΗ Α΄ (Αναμένεται να προσφοροδοτηθεί τον Μάρτιο του 2023).
  • Ανάπλαση Λεωφόρου «Αρχιεπισκόπου Μακαρίου» στην Κάτω Δευτερά (Αναμένεται να προσφοροδοτηθεί τον Ιούλιο του 2023) κ.ά.

Κύριες και κύριοι,

Κάθε αντικειμενικός παρατηρητής μπορεί εύκολα διαπιστώσει ότι η Κυβέρνηση του Προέδρου Αναστασιάδη πέτυχε με τέτοια έργα να αλλάξει την εικόνα της χώρας μας. Είμαστε περήφανοι γιατί επενδύσαμε στην ανάπτυξη και πετύχαμε να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συντελεστές του έργου.

Τους Δήμους Λακατάμιας και Στροβόλου, τους Λειτουργούς του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως που εκπόνησαν το Ρυθμιστικό Σχέδιο, το Τμήμα Δημοσίων Έργων που εκπόνησε τη μελέτη των Κατασκευαστικών Σχεδίων και κήρυξε τον διαγωνισμό, αλλά και το Τμήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας, που σε συνεργασία με το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως, ετοίμασαν τα σχέδια απαλλοτρίωσης και επίταξης κάνοντας και αυτό το έργο πραγματικότητα. 

Επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω επίσης προσωπικά και τον αγαπητό μου συνάδελφο Γιάννη Καρούσο για την αποφασιστικότητά του να τροχοδρομηθεί η κατασκευή των σημαντικών αυτών έργων, αλλά και τη μεταξύ μας άριστη συνεργασία.

(ΕΦυς/ΜΓ/ΕΧΡ)