Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

15-04-2024 14:47

Χαιρετισμός της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας δρος Αθηνάς Μιχαηλίδου στη συνέντευξη Τύπου για την εκστρατεία με θέμα: «Νοιώθω Αυτοπεποίθηση»

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση σας καλωσορίζω σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και στη συνέντευξη Τύπου για την εκστρατεία με θέμα «Νοιώθω Αυτοπεποίθηση», την οποία υλοποιεί η εταιρεία Unilever Tseriotis Cyprus σε συνεργασία με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Hope for Children–CRC Policy Center.  Σκοπός της συγκεκριμένης εκστρατείας είναι η εκπαίδευση και η ενημέρωση των μαθητών και μαθητριών μας για το μείζον κοινωνικό φαινόμενο της επιρροής που έχουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στην αυτοεκτίμηση, στην εξωτερική εμφάνιση και στην προβολή προτύπων εμφάνισης. To υλικό που αξιοποιείται κατά την εκστρατεία, με τη μέθοδο της μη τυπικής εκπαίδευσης και βιωματικής μάθησης, επιδιώκει να διερευνήσει και να προβληματίσει τους μαθητές και τις μαθήτριες για τον τρόπο που επηρεάζεται η αυτοεικόνα τους από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Η συνεργασία με φορείς όπως η εταιρεία Unilever Tseriotis Cyprus και ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός Hope for Children-CRC Policy Center συμβάλλει στην προσπάθεια υλοποίησης του στόχου του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας για ενίσχυση των μαθητών και των μαθητριών μας με δεξιότητες που θα τους επιτρέπουν να αντιμετωπίσουν τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες και τις προκλήσεις της εποχής μας, τόσο στο προσωπικό όσο και στο κοινωνικό επίπεδο.

Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας, που μπορεί να επηρεάσει καθοριστικά τη σχολική και κοινωνική ζωή των μαθητών και μαθητριών μας είναι το αίσθημα της αυτοπεποίθησης. Όταν νιώθουμε αυτοπεποίθηση, εμπιστοσύνη δηλαδή στον εαυτό μας, είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε τις οποιεσδήποτε προκλήσεις με αισιοδοξία και αποφασιστικότητα. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε τη σπουδαιότητα της αυτοπεποίθησης στην ανάπτυξη των παιδιών μας, αφού αποτελεί τη βάση για επιτυχία. Σε αυτό το πλαίσιο, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας έχει θέσει ως προτεραιότητα την προώθηση ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος, όπου όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες θα αναπτύσσουν δεξιότητες ανθεκτικότητας (resilience), πρωτοβουλία, υπευθυνότητα, εμπιστοσύνη και  αλληλοσεβασμό.

Σε αυτή τη βάση, εφαρμόζουμε πολιτικές και υλοποιούμε δράσεις που αποσκοπούν στην ανάπτυξη των πιο πάνω δεξιοτήτων από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Ανταποκρινόμενοι στις συνεχείς εξελίξεις των σύγχρονων τεχνολογιών θέσαμε σε λειτουργία το Κέντρο  Ασφαλούς Διαδικτύου, το οποίο συντονίζεται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και έχει ως στόχο την ενίσχυση των προσπαθειών για δημιουργική και ασφαλή αξιοποίηση του διαδικτύου στον τόπο μας. Στο πλαίσιο των δράσεων του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου λειτουργεί και η Γραμμή Βοήθειας και Γραμμή Καταγγελιών 1480, η οποία παρέχει πληροφορίες, συμβουλές και υποστήριξη σε παιδιά, νέους, νέες, γονείς και εκπαιδευτικούς για θέματα που σχετίζονται με τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών και του διαδικτύου, ενώ δέχεται και καταγγελίες για παράνομες ενέργειες στο διαδίκτυο. Παράλληλα, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο πραγματοποιεί σχετικές επιμορφώσεις και δράσεις προς τους μαθητές και τις μαθήτριες, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

Πέραν τούτου, ως Υπουργείο έχουμε δώσει έμφαση στην ομαλή μετάβαση των μαθητριών και μαθητριών μας από τη μια βαθμίδα στην άλλη, στοχεύοντας στην έγκαιρη αναγνώριση και αντιμετώπιση των συναισθηματικών δυσκολιών που είναι δυνατόν κάποιοι/κάποιες μαθητές/μαθήτριες να παρουσιάσουν, λόγω των νέων δεδομένων στη ζωή τους. Στο πλαίσιο αυτό, αναπτύσσουμε και εφαρμόζουμε προγράμματα ομαλής μετάβασης για να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση των παιδιών και την ετοιμότητά τους στις νέες εμπειρίες, καθώς επίσης και να επιμορφώσουμε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς και κηδεμόνες τους.

Επιπρόσθετα, προχωρούμε με μια από τις πιο σημαντικές μεταρρυθμίσεις, την επέκταση της προδημοτικής εκπαίδευσης, ώστε να καλύπτει και τη φοίτηση παιδιών ηλικίας τεσσάρων ετών. Τα παιδαγωγικά οφέλη είναι πολλαπλά, καθώς όσο πιο νωρίς μπαίνουν τα παιδιά στην εκπαίδευση τόσο πιο εύκολα μπορούν να αναπτύσσουν τις απαραίτητες δεξιότητες. Παράλληλα, η αλλαγή αυτή συμβάλλει στην έγκαιρη διάγνωση τυχόν μαθησιακών προβλημάτων που οδηγούν σε μείωση της αυτοπεποίθησης των παιδιών.

Επίσης, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία εκσυγχρονισμού και επικαιροποίησης των  Αναλυτικών Προγραμμάτων, με έναν από τους στόχους της να είναι η οριζόντια προώθηση των οκτώ βασικών, σύγχρονων δεξιοτήτων, όπως αυτές έχουν καθοριστεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης. Η έμφαση θα δοθεί στη διαθεματική  ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας των μαθητών/μαθητριών μας, καθώς και στην ενδυνάμωση των κοινωνικών και συναισθηματικών τους δεξιοτήτων.

Επιπλέον, εφαρμόσαμε το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών, το οποίο στηρίζεται σε πολλαπλές μορφές αξιολόγησης και ενισχύει, μεταξύ άλλων, την προώθηση δεξιοτήτων/ικανοτήτων ζωής, δίνοντας έμφαση στην ολόπλευρη αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών και κατ’ επέκταση στη βελτίωσή τους.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι ως Υπουργείο, προχωρούμε στην εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης της βίας αλλά και ενδυνάμωσης των παιδιών από την προσχολική ηλικία, ενισχύοντας τις υπάρχουσες πολιτικές που υλοποιούνται και έχουν στόχο  την προστασία των παιδιών από κάθε μορφή βίας, αλλά και την ενίσχυση του αλληλοσεβασμού, ούτως ώστε όλοι και όλες να απολαμβάνουν το αγαθό της παιδείας, χωρίς διακρίσεις και βία.

Καταβάλλουμε προσπάθειες ώστε κανένα παιδί να μην στοχοποιείται, να μην εκφοβίζεται και να μην περιθωριοποιείται. Η συστηματική εφαρμογή της πολιτικής του Υπουργείου μας για μηδενική ανοχή τόσο του ρατσισμού όσο και του εκφοβισμού συνδράμει στη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος στο οποίο κάθε παιδί έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και νιώθει καλά, ανεξαρτήτως των οποιωνδήποτε ιδιαιτεροτήτων του. Βέβαια, στα ιδιαίτερα σημαντικά αυτά θέματα, πάντοτε υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

Στο πιο πάνω πλαίσιο, υποστηρίζουμε το έργο των μη κυβερνητικών φορέων που συντάσσονται μαζί μας σε αυτή την προσπάθεια. Αναμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την παρουσίαση των ευρημάτων της έρευνας που διεξάχθηκε στο πλαίσιο της εκστρατείας και απευθυνόταν σε παιδιά 12-18 ετών. Επαναβεβαιώνοντας τη δέσμευση και τη στήριξη του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας για συνεργασία προς την προώθηση και αξιοποίηση του έργου των φορέων αυτών, εύχομαι κάθε επιτυχία στην υλοποίηση της εκστρατείας.

ΙΠ