Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

21-02-2019 16:03

Παρουσίαση Δράσεων Προώθησης Νέων Τεχνολογιών και Καινοτομιών στην Εκπαίδευση

Πραγματοποιήθηκε, σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (ΥΠΠ), συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση δράσεων προώθησης νέων τεχνολογιών και καινοτομιών στην εκπαίδευση.

Στη συνέντευξη χαιρετισμό απηύθυνε ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού δρ Κώστας Χαμπιαούρης. Στον χαιρετισμό του ο  κ. Χαμπιαούρης, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι η προώθηση των ψηφιακών τεχνολογιών στο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου αποτελεί έναν υπό έμφαση στόχο για το ΥΠΠ, αφού μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας και στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/μαθητριών των σχολείων μας.

Λαμβάνοντας υπόψη την αλματώδη ανάπτυξη των ψηφιακών τεχνολογιών και την ευρεία χρήση και διάδοσή τους στην καθημερινή ζωή, πρόσθεσε ο κ. Χαμπιαούρης, το ΥΠΠ προχώρησε, στις 15 Μαρτίου 2018, στον διορισμό Επιτροπής Προώθησης Νέων Τεχνολογιών και Καινοτομιών στην Εκπαίδευση, στην οποία συμμετέχουν επιθεωρητές απ’ όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, το Πανεπιστήμιο Κύπρου, εκπαιδευτικοί και λειτουργοί του ΥΠΠ. Σκοπός της Επιτροπής, επεσήμανε ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, είναι η ανάπτυξη δράσεων για την αποτελεσματικότερη ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση με την προώθηση της αξιοποίησής τους σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και τη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/μαθητριών των σχολείων μας.

Στο πλαίσιο δράσης της Επιτροπής καθώς και της υλοποίησης της Εθνικής Ψηφιακής Στρατηγικής της Κύπρου για προώθηση των ψηφιακών δεξιοτήτων στον τόπο μας, πραγματοποιούνται οι πιο κάτω δράσεις στην εκπαίδευση:

  • Εισαγωγή της ενότητας “Ρομποτική” στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Πληροφορικής της Β’ Γυμνασίου.
  • Εισαγωγή της διδασκαλίας των Ψηφιακών Τεχνολογιών στη Δημοτική Εκπαίδευση, ως ξεχωριστής διδακτικής ενότητας στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του διευρυμένου γνωστικού αντικειμένου «Σχεδιασμός και Τεχνολογία - Ψηφιακές Τεχνολογίες», η οποία εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 13 Φεβρουαρίου 2019.
  • Παραχώρηση υπολογιστών τύπου ταμπλέτας σε μαθητές/μαθήτριες Δημόσιων Σχολείων Δημοτικής και Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης. Σκοπός της παραχώρησης των υπολογιστών ταμπλέτων είναι η αποφόρτωση της σχολικής τσάντας, αλλά και η αξιοποίησή τους για βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας καθώς και των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/μαθητριών. Η αγορά των υπολογιστών έγινε με την παραχώρηση ποσού από το Τμήμα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, μετά από διαμεσολάβηση του Ψηφιακού Πρωταθλητή Κύπρου δρος Στέλιου Χειμώνα.
  • Παροχή δυνατότητας για εκπαίδευση και δωρεάν πιστοποίηση ECDL, η οποία υλοποιείται από τη σχολική χρονιά 2016-2017 και προσφέρεται σε προαιρετική βάση στους μαθητές/μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων ιδίου τύπου, καθώς επίσης και σε στρατιώτες και άνεργους. Η δράση αυτή υλοποιείται επίσης σε συνεργασία με το Τμήμα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και τον Ψηφιακό Πρωταθλητή Κύπρου.

Για την επιτυχή υλοποίηση των δράσεων προώθησης ψηφιακών τεχνολογιών και για τη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/μαθητριών, πρόσθεσε ο Υπουργός Παιδείας, το ΥΠΠ συνεχίζει να  δίνει έμφαση στην εξασφάλιση σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού και εκπαιδευτικού υλικού για τα σχολεία, αλλά και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν στην αξιοποίηση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική πράξη.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι η υλοποίηση των πιο πάνω δράσεων μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη των κομβικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών/μαθητριών, οι οποίες απαιτούνται για την ομαλή ένταξη και συνεισφορά τους στη σύγχρονη κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας.

Ο Υπουργός ευχαρίστησε, τέλος, ιδιαίτερα το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και ειδικότερα το Τμήμα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών για την παραχώρηση του ποσού που αξιοποιήθηκε για την εξασφάλιση των υπολογιστών ταμπλέτων καθώς και τον Ψηφιακό Πρωταθλητή Κύπρου και τους λειτουργούς του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, για την εξαιρετική συνεργασία και στήριξη της προσπάθειας για ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/μαθητριών των σχολείων μας.

Χαιρετισμούς στη συνέντευξη απηύθυναν, επίσης, η Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κα Βασιλική Αναστασιάδου και ο Ψηφιακός Πρωταθλητής Κύπρου δρ Στέλιος Χειμώνας.

Η κα Αναστασιάδου στον χαιρετισμό της, μεταξύ άλλων, επεσήμανε ότι η ανάπτυξη της ψηφιακής ικανότητας των μαθητών που αποτελεί μια από τις οκτώ βασικές ικανότητες της διά βίου μάθησης, συνιστά βασικότατη παράμετρο στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και της ψηφιακής κουλτούρας της κοινωνίας και πρόσθεσε ότι το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων χαιρετίζει την προώθηση των Νέων Τεχνολογιών και Καινοτομιών στην Εκπαίδευση, ενώ εξέφρασε την ετοιμότητα του Υπουργείου Μεταφορών για συνέχιση και περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας με το ΥΠΠ στους εν λόγω τομείς.

Ο δρ Χειμώνας επισήμανε  ότι κύριο μέλημά του, υπό την ιδιότητά του ως Ψηφιακού Πρωταθλητή, είναι η προώθηση των ψηφιακών δεξιοτήτων στη χώρα μας και στο πλαίσιο αυτό μεταξύ άλλων και η ενίσχυση των δράσεων του ΥΠΠ που στοχεύουν στην αναβάθμιση των εκπαιδευτικών των προγραμμάτων, ενώ χαιρέτισε τη νέα προσέγγιση που αρχίζει να εφαρμόζεται στο εκπαιδευτικό μας σύστημα με την οποία η μετάδοση των γνώσεων, των πληροφοριών και των ιδεών θα γίνεται με ένα νέο πλέον τρόπο.

Ακολούθησε σύντομη παρέμβαση από τον Επικεφαλής Επιστήμονα για την Έρευνα και Καινοτομία κ. Κυριάκο Κόκκινο, ο οποίος επίσης αναφέρθηκε στη σημασία της ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων ανάμεσα στους νέους μας, ώστε να μπορούν να ανταγωνιστούν επάξια στην παγκοσμιοποιημένη αγορά εργασίας, και εκτενής παρουσίαση των δράσεων του ΥΠΠ από τον Επιθεωρητή Μέσης Εκπαίδευσης κ. Μιχάλη Τορτούρη.

Μετά το πέρας της συνέντευξης Τύπου παραδόθηκαν στους Διευθυντές/Διευθύντριες των σχολείων Δημοτικής και Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης που έχουν επιλεγεί, οι υπολογιστές ταμπλέτες που θα παραχωρηθούν στους μαθητές/μαθήτριες.

---------------------------

 

ΙΠ/ΕΙ