Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

18-09-2018 13:37

Τη σημασία της εκπαίδευσης των εθνοφρουρών σε θέματα οδικής ασφάλειας, τόνισε ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως

Τη σημασία της εκπαίδευσης των εθνοφρουρών σε θέματα οδικής ασφάλειας καθώς αποτελούν ομάδα νέων υψηλού κινδύνου για την πρόσκληση σοβαρής ή/και θανατηφόρας οδικής σύγκρουσης, υπογράμμισε την Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2018 ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως κ. Ιωνάς Νικολάου, μιλώντας σε παρουσίαση εκπαιδευτικού προγράμματος οδικής ασφάλειας για εθνοφρουρούς που διεξάγεται από τον ΜΚΟ «Reaction», σε συνεργασία με το Υπουργείο Άμυνας και το ΓΕΕΦ.

Ο κ. Υπουργός επεσήμανε το γεγονός ότι η Κυβέρνηση ενθαρρυνθεί την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χρήση του συστήματος δωρεάν διακίνησης με λεωφορεία από και προς τα στρατόπεδα, σε ολόκληρη την Κύπρο, με στόχο τη δωρεάν, γρήγορη και κυρίως ασφαλή διακίνηση των εθνοφρουρών μας. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στην παροχή κινήτρων για τη χρήση του λεωφορείου, όπως είναι η διεύρυνση των δρομολογίων, η προσαρμογή ώστε η ώρα παρουσίασης να είναι η ώρα που πρέπει ο εθνοφρουρός να βρίσκεται στον χώρο αναχώρησης αντί στη μονάδα του και η επιβράβευση όσων κάνουν εκτεταμένη χρήση του λεωφορείου. Με αυτόν τον τρόπο, είπε, το Υπουργείο Άμυνας πέτυχε να μην υπάρχει ανάγκη χρήσης προσωπικού οχήματος από τους στρατιώτες και ειδικότερα μετά από μια βραδιά διασκέδασης μέχρι τις πρωινές ώρες.

Αναφερόμενος στην απώλεια ανθρώπινων ζωών σε τροχαίες συγκρούσεις, ο κ. Νικολάου είπε ότι το 2018 μέχρι σήμερα έχει καταγράφει ποσοστό 29% σε νέους ηλικίας κάτω των 25 που έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο, σημειώνοντας ότι το αντίστοιχο ποσοστό το 2013 ήταν 45,45%, το 2014 ήταν 31%, και από το 2015 – 2016 – οπότε και άρχισαν να εφαρμόζονται μέτρα διευκόλυνσης των εθνοφρουρών για τη μετακίνησή τους – τα ποσοστά μειώθηκαν σε 28%, και το 2017 σε 26%. «Ενδεικτικό είναι το ότι από το 2016 μέχρι και σήμερα δεν είχαμε θανατηφόρο με θύμα εθνοφρουρό», τόνισε.

Περαιτέρω, ο κ. Νικολάου ανέφερε ότι αξιολογώντας την αποτελεσματικότητα της ακολουθούμενης μέχρι πρότινος επικοινωνιακής πολιτικής και μέσα από επιστημονική έρευνα,  η επικοινωνιακή μας πολιτική και ο τρόπο διάχυσης των μηνυμάτων, κυρίως προς τις νεαρές ηλικίες, αλλάζει.  

Παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας, είπε ότι διερευνήθηκαν οι πιο κρίσιμες ηλικίες των νέων οδηγών: των 18-19 ετών, των 19–25 ετών, των αυριανών νέων οδηγών μεταξύ 15–17 ετών και των ηλικιών 35-50 που έχουν παιδιά σε εφηβική ηλικία.

Ως σοβαρότερα προβλήματα στην οδική συμπεριφορά των ηλικιών στις οποίες ανήκουν οι στρατιώτες, αναδεικνύονται: η μη χρήση ζώνης/κράνους, η χρήση κινητού τηλεφώνου, η συχνή παραβίαση των φώτων τροχαίας, η υπερκατανάλωση  αλκοόλ και τα ναρκωτικά. Σε συνδυασμό με την απειρία, την απρόσεκτη οδήγηση και την υπερβολική ταχύτητα τους μετατρέπουν σε άκρως επικίνδυνη κατηγορία. Πρόκειται για άτομα με άριστους χρόνους αντίδρασης, οι οποίοι υπερεκτιμούν τις δυνατότητές τους και αδιαφορούν για τον κίνδυνο ή και για άτομα με τάση για αντικοινωνική συμπεριφορά, αναζήτηση της περιπέτειας και παρορμητικότητα, εξήγησε ο κ. Υπουργός, συμπληρώνοντας ότι παρατηρείται επίσης το φαινόμενο των μετατροπών των μηχανοκίνητων οχημάτων από άτομα συνήθως της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας, χωρίς προηγουμένως να υπάρξει η ανάλογη έγκριση, έχοντας συχνά ολέθριες συνέπειες.

Καταλήγοντας, ο κ. Υπουργός σημείωσε ότι η Κυβέρνηση προωθεί τη δημιουργία της Σχολής Επιμόρφωσης Παραβατών Οδηγών, τη λειτουργία Επιστημονικού Κέντρου Οδικής Ασφάλειας, που θα υποβάλλει προτάσεις για συγκεκριμένες παρεμβάσεις και στρατηγικές στη βάση επιστημονικής τεκμηρίωσης, και ταυτόχρονα προχωρά στην αύξηση ποινών για μη τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ώστε να γίνουν αποτρεπτικές καθώς και στην αύξηση των ελέγχων στο οδικό δίκτυο  και της αστυνόμευσης στους δρόμους μέσω και της φωτοεπισήμανσης, ώστε να αυξηθεί η πιθανότητα να τιμωρηθεί ο παραβάτης.

(ΕΚ/ΜΛ/ΕΙ)